Google Pixel 7, 128GB opslag Zwart

€ 619,-
Specificaties 6,3" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Google Pixel 7, 128GB opslag Zwart Review

JordyBl 13 november 2022, laatste update op 13 november 2022, 864 views Product gekocht

Google Pixel 7, 128GB opslag Zwart

De Pixel 7 is een mooie telefoon met premium afwerking, goede camera's, mooi scherm, goed geluid en schone software-ervaring (wat een verademing)! Helaas is de vingerafdrukscanner slecht.

Pluspunten

• Softwareervaring
  • Camera
  • Bouwkwaliteit
  • Schermkwaliteit
  • Geen bloatware
  • Accuduur

Minpunten

• Vingerafdrukscanner zeer onbetrouwbaar
  • Aan de zware kant
  • Laadsnelheid

De Pixel 7 is een zeer goede telefoon die bijna alles goed doet, zo heeft hij goede camera's, een mooi scherm, goed geluid en uiteraard een heerlijke "schone" software-ervaring! Qua accuduur vind ik hem trouwens ook echt meer dan prima, maar dat terzijde. Echter heb ik besloten de telefoon toch retour te sturen vanwege de vingerafdrukscanner, erg jammer want deze telefoon doet bijna alles goed!

Bouwkwaliteit: De telefoon is wat aan de zware kant maar dat geeft juist een premium gevoel, je hebt echt iets in je hand. De afwerking is mooi maar boven en beneden de camera verzameld wel makkelijk stof. Al met al zijn de afwerking en looks prima in orde!

Camera: de pixel 7 maakt prachtige foto's en heeft hier slimme software trucjes voor. Ik ben erg onder de indruk van met name het contract, de scherpte en de nachtmodus. Bij de nachtmodus duurt het wat langer om de foto te maken, waarschijnlijk om meerdere beelden samen te voegen. Het resultaat mag er in ieder geval zijn, scherpe foto's met weinig ruis en veel detail. Ook functies die je in staat stelt om "lange sluitertijd" foto's te maken zijn een leuke toevoeging. Ik heb hieronder een selectie vakantiefoto's genomen met weinig, medium en veel licht. Met name met weinig licht, wat toch altijd lastig blijft voor de kleine telefoon sensoren, vind ik hem erg goed presteren.

Scherm: 90hz, zeer goed contrast (oled) en hoge helderheid. Ook in felle zon is het scherm nog goed af te lezen. Ik kwam van een 60hz scherm (LG V30) en anders dan ik had verwacht heeft een 90hz refreshrate toch best wat invloed op hoe vloeiend de gebruikerservaring aanvoelt.

Accuduur: Ik weet dat er best wat reviews zijn die de accuduur bekritiseren, en in een head-to-head vergelijking zullen er misschien telefoons zijn die (veel) beter presteren, echter kom ik altijd ruimschoots de dag door. Ik ben zeker geen power user, maar met een uur navigeren op Waze (zonder laden), wat Spotify luisteren, en 's avonds nog een uurtje hardlopen met app en muziek heb ik zo'n 40% accusap over, prima wat mij betreft. Het laden met 30W is wat langzaam, zeker vergeleken de Xiaomi van mijn vriendin.

Software: Ik wil toch even apart een sectie wijden aan de software. Wat een verademing is stock android! Geen bloatware waardoor je 2 agenda's, 2 mailapps, 2 app stores en 2 browsers hebt die slecht of niet met elkaar samenwerken en constant dooe de fabrikant worden gepusht. Ook geen onnodig drukke skin met eindeloos veel - vaak nutteloze - gimmicks, maar gewoon een heerlijk schone software-ervaring! Waarom niet alle fabrikanten de optie van een stock Android telefoon aanbieden (desnoods wat duurder om de gemiste inkomsten van data collection, reclame en hun verkoop eigen softwareproducten te compenseren) is mij een raadsel, ik ben echt huiverig om b.v. een Samsung of Xiaomi telefoon aan te schaffen i.v.m. alle bloatware, dubbele apps etc.

Vingerafdrukscanner: Ik ondervind zelf veel problemen met de vingerafdrukscanner, hij werkt het gros van de tijd gewoon niet en dit is echt een dealbreaker voor mij! Ik heb van alles geprobeerd; in een donkere omgeving, 4x dezelfde vinger toevoegen, met licht vochtige vingers, met en zonder "screen protector modus", met en zonder screen protector, hard en zacht drukken etc. Direct na het toevoegen werkt de vingerafdrukscanner vaak redelijk accuraat, maar na een dag of zo is hij weer erg onbetrouwbaar. Ik gebruik de scanner voor het ontgrendelen maar ook voor bankieren, 2F authenticatie en mijn passwordmanager, voor mij dus echt een must dat hij goed werkt. Ik heb dan ook moeten besluiten de mobiel te retourneren, een vingerafdrukscanner moet voor mij gewoon goed werken, en dat doet hij niet. Erg jammer, want op alle ander punten is het een prima telefoon die ik graag had willen houden! Het gaat lastig worden om een waardig alternatief te vinden met goede vingerafdrukscanner.

Heb jij ook een Google Pixel 7, 128GB opslag Zwart?

Ik heb ook hele slechte ervaringen met de vingerafdrikscanner. Net als jij van alles geprobeerd om het te verbeteren. Mogelijk dat in mijn geval meespeelt dat door wat chemokuren de gevoeligheid van mijn vingertoppen beschadigd is. Wel heel heel tevreden met de face unlock overdag.
Op mijn Pixel 4 XL zit ging vingerafdruksvanner en die heb ik ook helemaal niet gemist.
Hoi Playon, ik zag inderdaad je review. Uiteraard kan ik niet over jou specifieke geval oordelen, maar ikzelf heb voor zover ik weet geen medische conditie danwel medicatie waarbij een vingerafdrukscanner het mogelijk niet goed doet. Daarnaast heb ik met fysieke vingerafdrukscanners nooit een probleem gehad. Ik hoop in ieder geval dat het na je behandeling goed met je gaat!
Oh jazeker die kuur sloeg aan. Dan is in ons de scanner gewoon brak.
Ik had ook problemen met de scanner maar na het veranderen van screenprotector (ik heb nu een white dome) werkt hij voor mij veel beter. Misschien hebben jullie hier iets aan?
Jammer dat de vingerafdrukscanner een dealbreaker was.
Gebruik nooit een sceenprotector, verminderd altijd de reactiesnelheid.
Scanner werkt goed en wordt vaak niet gevraagd omdat gezichtsherkenning al actief is.
Gebruik wel een bookcase, zeker met een glazen achterkant, dan maar wat lomper :-)
(Phone valt zo'n 2 x per jaar op de grond.)
Sinds 2 weken dus een zeer tevreden gebruiker met Microsoft launcher en office 365.

[Reactie gewijzigd door RENÉ. op 17 november 2022 20:41]