Asus X56VR-AP072C Review

HellMoH 22 oktober 2010, 143 views

Asus X56VR-AP072C

Pluspunten

• Mooi design
  • Leuke beveiligins features
  • Zeer goede prestaties
  • Aardig slijtvast

Minpunten

• Harde schijf leeft niet echt lang
  • Voedingskabel versleten

Ik heb deze laptop nu ongeveer 2 jaar en ik ben er zeer tevreden over.

De specs die mijn versie heeft zijn als volgt:

- Intell Centrino² P8400
- 4 Gig 800 mhz geheugen
- 320 gig hardeschijf
- Radeon Mobility HD3470

Asus heeft er standaard een aantal leuke features in zitten zoals:

- Fingerprint scanner
- Gezichts herkenning om in te loggen
- Zit gewoon een volledig toetsenbord met numpad op en dat voor een 15 inch laptop!

Dit is dus nog een zeer leuke laptop en die nog steeds aardig mee kan draaien heb er zeer zeker geen spijt van dat ik hem aangeschaft.

Echter heb ik wel 2x pech gehad met de hardeschijf 2x bad sector erop dus moest hij terug voor RMA werd gewoon nieuw schijfje ingezet en 2 weken later had ik hem weer terug. Dus dat is zeer netjes en snel. De eerste keer had ik niet door dat de harde schijf aan het sterven was dus was ik al mijn gegevens kwijt toen hij niet meer wou opstarten (weg al mijn shool werk :( ). De 2e keer had ik het echter snel door hij begon weer regelmatig uit het niets te crashen en toen snel even HD tune erover gedraaid en bad sector gevonden.

Wat me verder op valt is dat de case van de laptop zeer netjes blijft ik gebruik hem nu al 2 jaar bijna elke dag intensief en de slijtage is minimaal te noemen. De accuduur is weliswaar wat afgenomen kan nog maar 1 uur en 20 minuten in plaats van 2 uur met de accu doen maar dat is ook te verwachten.

De adapter heeft het helaas alleen bij mij begeven de kabel aan het voedingsblok begon door te gaan dus die heb ik vervangen voor een andere.

Ik ben verder zeer tevreden over deze laptop en ik verwacht er zeker nog wel een jaar of 2 mee te kunnen doen!

Tegen die tijd zullen de grote ssd's hopelijk aardig in preis zijn gedaald en dan schaf ik mooi een laptop met een grote ssd erin aan. Lekker snel stil en minder warmte productie!!

Heb jij ook een Asus X56VR-AP072C?