Arctic Silencer 64 Ultra TC Review

peterbouter 5 augustus 2006, 661 views

Arctic Silencer 64 Ultra TC

Pluspunten

• Positieve punten:
  • stil
  • lage prijs
  • koelpasta

Minpunten

• Asrock Dualsata2 northbridge koelelement wordt iets samengedrukt door koeler.
  • rpm niet zelf te regelen (ook niet met speedfan)
  • de koeler heeft zijn eigen temp control.

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
De standaard AMD koeler van mijn Athlon 64 3000+ maakte een irritant snerpend geluid en daarom was ik toe aan een stille cpu koeler.
De silencer ultra 64 tc is inderdaad een verademing qua geluidsproductie: mijn pc is nu veel stiller.
De grootte van de koeler is echter een nadeel. Aan beide kanten zit een hefhandeltje en 1 hendeltje raakt mijn northbridge koelelement. Mensen met een Asrock dualsata2 zoals ik: pas op. De koeler zit wat krapjes. De stock koeler heeft maar 1 hendeltje en daarbij had ik dit dus niet.

Heb jij ook een Arctic Silencer 64 Ultra TC?

-rpm niet zelf te regelen (ook niet met speedfan)
de koeler heeft zijn eigen temp control.
Vandaar ook het TC in de naam, ofwel Thermal Controlled :z