Nintendo DSi XL 25th Anniversary Mario Bundel Rood Review

AyeAyeCaptain! 21 oktober 2010, laatste update op 21 oktober 2010, 2.404 views

Nintendo DSi XL 25th Anniversary Mario Bundel Rood

Pluspunten

• 25 jaar Jubileum van Mario, brain training en new super mario bothers spel.

Minpunten

• Het is niet te vergelijken met de NES of een gameboy classic als je into retro bent.

Randapparatuur Score: 4
Spelaanbod Score: 4
Multiplayer Score: 3
Multimedia Score: 3
In 1983 stort de gamemarkt in. Het blijft 3 jaar stil en in 1985 introduceerde Nintendo Mario op de NES. Het begin van de derde generatie spelcomputer.

Nintendo introduceert Mario als icoon.
Mario was namelijk niet alleen de geduldige held van de prinses die alsmaar in een ander kasteel zou moeten zitten maar was immers ook de held van de game industrie.

Omdat dit alweer 25 jaar geleden is brengt Nintendo de DSi XL en Wii uit met gelimiteerde lak gebundeld met de New Super Mario brothers.

Een leuke uitgave die helaas niet compleet limited word geleverd.
- Het spel "New Super Mario Brothers" is niet anders dan normaal
- Ook is de indoos en de handleidingen van de DSi xl standaard en niet afwijkend
zoals ik had verwacht bij het zien van de doos.

In mijn ogen hadden ze het veel leuker kunnen maken en wat ik dan ook niet snap is dat er twee versie's zijn uitgebracht.

De Japanse versie:

Mijn Europese versie:

Waarom zou je twee verschillende soorten maken van dezelfde gelimiteerde versie? :S

Toch voelt de DSi XL zeer robuust aan en zie ik mezelf uren zoet puzzelen met spellen zoals Zelda en Dr Layton op deze prachtige gelimiteerde spelcomputer.

Op naar de volgende 25 jaar.

Heb jij ook een Nintendo DSi XL 25th Anniversary Mario Bundel Rood?

Voelt het niet dubbel dat ze nét voor het uitbrengen van de 3DS nog even snel een "zeer exclusieve" special edition erdoor persen?

(zeer exclusief als in miljoenen units)

[Reactie gewijzigd door pagani op 21 oktober 2010 23:14]

Voor mij niet, ik deed het meer voor de limited edition :)
"Limited". Limited is in mijn ogen een product met een écht beperkte oplage, waar dan meestal ook een nummering op staat. Dit is gewoon een "special" of "collector's" model.
Jezus, wat een illusie. Ik had de inleiding gelezen en dacht dat hierna een lekker uitgebreide review te lezen kreeg maar dat was het nog niet misschien. De review zelf korter maken dan je inleiding is not done. Dit is gewoon waardeloos.

Edit: vergelijking met Gameboy Classic raak trouwens ook kant nog wal. Je gaat een handheld van ruim 20 jaar oud vergelijken met eentje van nu?

[Reactie gewijzigd door MPeek op 21 oktober 2010 23:20]

Mwa ik vind dat limited Edition wel tegenvallen eigenlijk. Als je de normale hier ziet: pricewatch: Nintendo DSi XL Rood, dan is alleen de kleur een beetje roder en er staan een paar paddenstoeltjes op, maar dat is dan ook alles. Ik vind dat ze best wel wat creatiever aan de slag hadden gemogen door er wat belangrijke Nintendo mannetjes opgeplakt te hebben. Die spellen die erbij zitten kan iedereen er wel bij kopen.
Transparent sticker koop ik voor minder dan 5 euro en zelfontwerpen minder dan 10 euro :/

Jammer dan dat het geen limited edition is, maar als ik het zelf opmaak is het een unique edition.
Je krijgt er het spel New Super Mario Bros bij, en daar betaal je op de meeste plaatsen nog gewoon 40 euro voor. Wat dat betreft is deze set een koopje t.o.v. de normale DSi XL.