OCZ Rally 2 USB 2.0 Flash Drive 8GB Zwart Review

HellMoH 21 oktober 2010, 652 views

OCZ Rally 2 USB 2.0 Flash Drive 8GB Zwart

Pluspunten

• Erg snel
  • Degelijke gebouwd mooie aluminium behuizing
  • Voldoende capaciteit
  • Geweldige garantie van OCZ!

Minpunten

• Hij bleikt nogal vaak te overlijden
  • Stukje plastic waar de keykord door moet is altijd dicht?

Ik heb deze stick nu ongeveer 2 jaar.

Ik had besloten om een grote en snelle usb stick aan te schaffen omdat ik nogal vaak films en dergelijke die ik download op mijn laptop verhuis naar mijn media center of even mee neem naar vrienden en dergelijke zodat ze de film ook kunnen kijken.

Daarvoor had ik dus een wat grotere stick nodig dus met 8 gig zat ik wel goed. Ik had expres naar een dual channel versie gezocht want als je 8 gig verplaats wil je natuurlijk niet eeuwig wachten de lees en schrijf tijden ben ik dus ook erg tevreden over.

Maar helaas ben ik kennelijk gedoemt met deze USB stick van OCZ. Afgelopen weekend heeft USB stick nummertje 3 alweer het besloten te begeven. Dus dat is de 3e keer in 2 jaar tijd dat deze USB stick van OCZ heeft besloten dood te gaan. Erg jammer dit haalt bij mij de betrouwbaarheid van de USB stick erg omlaag.

ik weet niet wat voor ervaringen andere mensen hier mee hebben maar het kan natuurlijk ook aan het dagelijkse gebruik liggen (gebruik hem erg veel).

Maar gelukkig geeft OCZ hier een geweldige garantie op ik heb tot nu toe onder RMA elke keer weer een nieuwe gekregen! Nummertje 4 mag ik dus binnenkort weer verwelkomen.

Heb jij ook een OCZ Rally 2 USB 2.0 Flash Drive 8GB Zwart?

Bij mij wordt ie op een gegeven moment gewoon heet en besluit dan het lootje te leggen. Lampje gaat afentoe nog wel aan maar daar blijft het bij wordt nog wel soort van semi herkend maar toch ook weer niet.

In andere woorden brand dus door.

Ik heb thuis ook al gezocht naar een kwaadaardige USB poort die sticks op eet maar alles was goed aangesloten. Dus een beedje appart en mijn andere sticks blijven het gewoon doen.

Dus waar het probleem nou ligt i dont know!.

Maar vind het nog steeds een geweldige stick !
aan die stick duidelijk. ik heb met professionele apparatuur mijn usb poort geanalyseerd en die meld geen enkel probleem totdat je de stick aansluit. het probleem zit hem ook in de dual-controller (lees raid-controller) van de stick.
Hmm jammer om je ervaring te horen, ik heb er zelf een die het gelukkig prima doet. Wat ging er mis mee? Werd hij gewoon niet meer herkend als je hem aansloot of ging de data langzaam corrupt?
gebruik hem al ruim een jaar elke werkdag om data van werk naar huis en andersom te slepen, zowel werk als privé en hij gaat net op tijd af voor het douchen (word soms 's ochtends wakker met dat ding om me nek!)
hij is en blijft ook retesnel (vergeleken met Kingston datatraveler 1Gb die ik ervoor had)
de controller word te heet bij langdurig beschrijven en lezen. ik had er een als readyboost in mijn pc. ik gebruik nu een corsair flash voyager , deze gaat net zo snel zo niet sneller en geeft totaal geen problemen welke andere sticks doorgaans hebben.
Ah dankje voor de info mijn andere stichks zijn namelijk niet dual channel !!!!

Dus dat is waarschijnelijk waar hij telkens op kapot gaat. Volgens mij had ik er levens lange garantie op dus ik krijg wel telkens een nieuwe als hij stuk gaat is toch wel een lichtelijk puntje van irritatie ;)