HP PhotoSmart R927 Review

bredend 4 augustus 2006, laatste update op 11 augustus 2010, 704 views

HP PhotoSmart R927

Pluspunten

• groot scherm
  • apart film knopje
  • makkelijke bediening

Minpunten

• rode vegen bij filmpjes
  • geluid auto-focus/zoom

Snelheid en automatiek Score: 3
Ik heb de camera pas net in bezit, maar dit is in ieder geval een eerste indruk.

De camera zelf ziet er lekker stevig en compact uit. Gemaakt van brushed aluminium. Aan de achterkant zit een erg groot scherm, het zit alleen niet achter een beschermglaasje, dus het net als bij een laptopscherm. De camera kan je lekker vasthouden, en ook met één hand kan je stabiel een foto maken. Voor filmpjes zijn twee handen wel aan te raden, het film knopje is wat lastiger in te drukken, en met twee handen zullen de beelden ook een stuk stabieler zijn.

Tijdens gebruk is er een batterij indicator, en een teller van resterende foto's aanwezig. Ook valt er snel te wisselen tussen verschillende presets. Waaronder een zeer complete 'my mode'. Verder zitten er allemaal extra bewerkingsfuncties op die je ook in Photoshop tegen komt. Ingebouwde panorama, red-eye-removal, maar ook [i]ink dots, posterize, retro, kaleidoscope, solarize[i], etc. Ook de uitebreide help van alle menu's en camera tips is handig. Het is echt een family-cam zeg maar.

Het grote nadeel bij mijn exemplaar is dat je bij fel licht rode/paarse/roze vegen onder het licht ziet in het display en in filmpjes. Ik heb erover gechat met een HP medewerker en die vond het wel wat extreem ofzo, en ik zou hem kunnen ruilen. Ik moet nog even kijken wat ik ga doen.
Een frame uit een movie geknipt: http://bredend.com/images/hp.jpg

¤199,- bij Paradigit in Utrecht

Heb jij ook een HP PhotoSmart R927?