Specificaties 2,36" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia E5 Zwart Review

CDA441 20 oktober 2010, laatste update op 20 oktober 2010, 3.680 views

Nokia E5 Zwart

Pluspunten

• Groot scherm
  • WIFI
  • Volledig toetsenbord
  • Metalen/aluminium delen
  • Goede camera
  • Gratis 2GB SD kaart

Minpunten

• Geen tasje voor GSM
  • Onderbouw in menu mag gebruiksvriendelijker
  • Geluidskwaliteit headset

Algemene beoordeling:
Ik vindt deze gsm een heel goede telefoon, maar de muziekkwalliteit mag wat beter.
Er is een headset, een datakabel, een geheugenkaart en een lader bij geleverd.
Het geluid van de speaker zelf (in de gsm) is zeer goed, maar er zit ook geen "bass" in.

Featureset:
Men krijgt bij de GSM ook een set oortjes erbij, maar jammer dat ze geen verloopstuktje inbegrepen hebben.
De geluidskwaliteit is niet om van omhoog te springen want er zit geen "bass" in.
Men kan de geluidsprofielen ook veranderen, maar ik hoor er geen verschil in.
Ook is er jammer genoeg geen GSM tasje bij geleverd (wat bij de E71 wel zo is)

Bereik:
GeÔntegreerde connecties:
WLAN, EDGE, HSDPA, GPS, Bluetooth 2.0 EDR, GPRS, HSDPA, HSPA, UMTS,...
Dus eigenlijk heeft deze telefoon zoiets van alle mogelijke netwerkconnecties.
Wat nadelig is, is dat er soms geld van je GSM gehaald wordt omdat de internetconnectie niet automatisch afsluit.

Accuduur:
Je kan +- 670 uur op standby staan, dus de accuduur is goed (ik heb niet zoveel accuduur nodig)

Gebruiksgemak:
De GSM is erg makkelijk te bedienen, want men kan de menuindeling wijzigen d.m.v.
menu > opties> menuweergave wijzigen
Maar sommige menu's zijn een beetje onduidelijk, vb. Telefooninstellingen.
Men heeft ook veel functies/snelkoppelingen op het toetsenbord: een zaklamp en bluetooth

Design:
Het design is erg goed, met rondingen, geen scherpe punten, veel ijzer/aluminium, dat de telefoon een beetje zwaarder maakt. (batterijcover,...)
Het toetsenbord is ook volledig met een spatiebalk en tekens (rechtsboven) op de toetsen.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Ik vindt de GSM erg mooi, en lijkt echt op een business class gsm. (wat het ook is)
Maar de toetsen zijn een beetje te klein, dus eigenlijk weet je niet op welke toets dat je drukt.
De "Home" en "Mail" toetsen zijn ook zeer gunstig geplaatst. (boven ophalen en neerleggen)

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met deze GSM, het draait op Symbian S60 3de editie.

Prijs:
Voor de functies en design is de prijs erg goed, maar de E71 heeft bijna dezelfde specificaties
en kost +- §40 minder.

Camera:
Men heeft een 5MP camera ingebouwd inc.een enkele LED flits.
De kwaliteit van de camera is erg goed, maar de zoom van de videocamera kan beter, het zoomt erg schokkerig in, maar voor de rest is de camera erg goed.

Heb jij ook een Nokia E5 Zwart?

Volgens mij kost de E71 net zoveel als de E5?
Mijn broer en ik leven (obviously) in BelgiŽ.
Hij kocht de E71 voor €199,99 en ik kocht de E5 voor €239,99, maar toch is het de E5 beter dan de E71 (vind ik toch, het typt gewoon lekker ;))
kan je misschien iets meer vertellen over de accuduur nu dat je hem gebruikt?
nog niet, ik ga hem intensief gebruiken en kijken hoeveel dagen hij volhoudt zonder opladen ;)

[Reactie gewijzigd door CDA441 op 20 oktober 2010 21:27]

Is deze telefoon ook op te laden via de microUSB aansluiting?
Dit in verband met een E71 waar de connector van is overleden.
kan je toevallig nog een update geven ivm de accuduur en je ervaringen tot hiertoe?
Ik sta op het punt om dit toestel te kopen, maar ik zou dit nog even wille weten.

Dank u!
Ik heb de accu voor 2 weken standby kunnen gebruiken en 1 week met muziek, bluetooth, en internet.
nice! Bedankt voor de reply!
Morgen gaan halen se!
Hoe is het met het geheugen?
Je kan de telefoon opladen via de micro USB, maar om een of andere vreemde reden werkt dit alleen met laden via mijn Mac en niet met bijvoorbeeld een usb lader.
'Ik vindt' zonder 't' a.u.b.!