Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia N97 Zwart Review

mjoey 20 oktober 2010, laatste update op 20 oktober 2010, 491 views

Nokia N97 Zwart

Pluspunten

• Accu duur.Features.Groot scherm.

Minpunten

• Krassen op het scherm.Loopt vaak vast.Behuizing beschadigt erg snel.

In januari mijn N97 besteld en sinds toen heb ik hem al 3 of 4 keer opnieuw moeten (hard)resetten. Hij doet het een tijdje goed en opeens loopt die vast en als ik hem opnieuw probeer te starten blijft die hangen bij de Nokia logo.
Heel vaak bij het sms’en (op het scherm) krijg je hele andere letter in beeld dan waar je op drukt, soms doet die het helemaal niet meer, moet ik 20 seconden wachten tot de scherm weer reageert.
Bij het aansluiten op mijn laptop (win 7 64bit) krijg ik de hele tijd een MTP driver failure. Is inmiddels weer opgelost.
Verder het accu duur is wel goed, bij normaal gebruik bijna een week! Bij heel veel spelletjes spelen en internetten is de accu wel binnen een dag leeg.
De scherm is wel lekker groot, super voor gebruik voor internetten.

Heb jij ook een Nokia N97 Zwart?

Reviews door de redactie

Ik weet niet waar je je applicaties en/of spelletjes op hebt ge´nstalleerd, maar ik zou je adviseren om die te installeren op de opslaggeheugen (32gb) i.p.v. op de werkgeheugen (128mb). Dat kan soms wel eens helpen om vastlopers of meldingen van 'geheugen is vol' tegen te gaan.
Heb je al je firmware geupdated?
Heb je er een screenprotector opzitten? Ik had die een op mijn oude N97 en helemaal geen last van krassen op het scherm zelf.
Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar dit is echt een nutteloze, veel te subjectieve review. Waarschijnlijk is er gewoon een defect opgetreden, en zijn je problemen gewoon exemplarisch, en niet standaard voor ALLE Nokia N97's op de markt. Ik heb het toestel zelf ook, en ja, het is inmiddels niet meer het snelste toestel op de markt, maar hij doet gewoon (goed) wat-ie moet doen.
Hij is wel goed inderdaad,doet wat ie moet doen maar echt om de 3/4 weken mankeert er weer wat aan!
Heb ook de nieuwste firmware, ging een tijdje goed, maar nu loopt die weer niet goed meer.
ik heb er ook en nu al 1.5 jaar en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Ik heb mijn N97 nu ruim een jaar. Ik denk dat ik welgeteld 3 x een harde reset heb moeten geven, en dan voornamelijk nog met de oude firmware. IK heb bijna geen extra apps gedownload.

Apparaat werkt super bij mij. Ik heb verbinding waar andere toestellen nogal eens uitvallen

Werkduur met sms en internet gemiddeld 2 ß 3 dagen Bij veel internet 2 dagen. Blauwe tand staat standaard aan (wel verborgen), en 3G is geactiveerd, maar aangezien ik op het platteland woon heb ik niet vaak een 3G verbinding

Al met al ben ik zeer tevreden ;) Enig nadeel is de verouderde Symbian OS
Ik ben er ook zeker wel tevreden er mee. Alle spellen en programma's heb ik op de opslag geheugen ge´nstalleerd. Met de oude firmware (V20) liep die veel vaker vast dan nu met V22.
Had er alleen meer van verwacht.

[Reactie gewijzigd door mjoey op 20 oktober 2010 16:26]

De nokia N97(en de mini) is echt rotzooi -.- maja tis wat je gewend bent :) Bid maar dat je touchscreen of usb connector nie kapot gaat of dat je blokkeringskey niet afbreekt. Toestel dat niet meer aan wil gaan (accu leeggetrokken). Ja dat gebeurt ook regelmatig met SW V22 N97's :)
Wat een slechte review, beter de volgende keer dus niet doen.