Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

Nutral 3 augustus 2006, 1.100 views

Logitech X-530

Pluspunten

• de prijs
  • design (voor sommige)
  • sterke subwoofer

Minpunten

• sterke subwoofer

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Ik heb de X-530 gekocht, wist van het plopjes probleem maar het bleef de bese set in dit prijssegment. ik ben bij de mediamarkt langsgeweest en ik zag 2 verschillende dozen, een brede doos die er herzelfde uitziet als die op het inernet en een nieuwere doos die kleiner is. Ik heb de kleinere doos meegenomen (misschien nieuwe revisie ?) en geprobeerd. alle sattelites zaten in een kartonnen doos en de subwoofer los in piepschuim. Het was goed verpakt en er zat ook een omvormer bij van 1 stereo signaal naar 5.1.
Ik heb hem aangesloten op mijn m-audio revolution 7.1 en alle speakers getest. de bas klinkt erg hard en de knop achter de subwoofer heeft weinig nut maar na wat veranderingen in de drivers klonk hij toch goed. Ik heb nog niet getest met echt 5.1 geprogameerd filmgeluid maar wel in counter strike source en de circle surround modus van mijn geluidskaart. De plopjes heb ik niet opgemerkt en zelfs de monitor onder de center speaker of de lamp naast de rear speaker aan en uitzetten had geen verandering in het geluid. Dus ik heb of geluk of die doos is inderdaad de niieuwe versie. Het design is erg goed en past goed bij mijn zwarte kast, zwarte toetsenbord van logitech en de G5 special edition. IIk ben niet zon audiofreak maar voor mijn oren klinkt het geluid erg goed.

Heb jij ook een Logitech X-530?

je vermeldt bij positieve en negatieve eigenschappen: sterke subwoofer? is dit dan negatief ofzo dat de subwoofer sterk is? misschien negatief voor je buren ofzo? ;)
ik heb hem zelf ook, en het is wel zo dat hij echt hard is, zeker in verhuoding met de rest...ikzelf heb er niet zoveel aan, maar sommige mensen houden van een harde bas, alleen wel jammer dat hij wat 'houterig klinkt'
Er is geen nieuwe versie van de X-530 en die gaat er ook niet komen getuige de reacties van Logitech medewerkers (zie het grote plopjes topic).

Ik heb verder het idee dat je de survey veel te snel hebt ingevuld. Je hebt de set namelijk nog maar net en kunt daarom imho nog geen goed oordeel vellen. Dit is ook te merken aan het feit dat je bepaalde afspeelmodi nog niet hebt getest.

Verder vind ik het noemen van "sterke subwoofer" bij zowel de voor als de nadelen erg vreemd. Overigens is, ik heb de set ook gehad, de subwoofer niet erg sterk maar vooral ongebalanceerd. Hij is te aanwezig maar kan niet voor een echt mooie "punch" zorgen.
Hij is sterk, maar soms ook te sterk en dat kun je niet terugdraaien met de knop achter de speakers. dus sommige mensen kunnen de bas niet zachter zetten.
In mijn ogen klopt het wel, heb het geprobeerd in powerdvd met een dvd en dat werkt ook goed. Van nieuwe versies weet ik niet maarja. de subwoofer is inderdaad te aanwezig maar in plaats van het geluid van mijn geluidskaart over te nemen gebruikt het ook het geluid voor de andere speakers bedoeld. dat vind ik wel jammer aangezien ik zo niet precies in mijn geluidskaart alles kan instellen.