Specificaties 23" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG Flatron E2360V-PN Zwart Review

theta 30 december 2010, laatste update op 30 december 2010, 4.369 views

LG Flatron E2360V-PN Zwart

Pluspunten

• Design
  • Contrast
  • Geen backlight bleeding

Minpunten

• Kleurweergave out of the box voldoende, na kalibratie beter
  • Weinig instelmogelijjkheden in OSD

Deze monitor pas geleden gekocht in eerste instantie puur op basis van looks (over smaak valt niet te twisten maar het design is wel erg mooi).

Contrast, helderheid, ghosting etc is allemaal prima. Na nu enige tijd in gebruik te hebben en met redelijk wat games te hebben getest, kan ik zeggen dat ghosting volledig afwezig is. Hoewel sommige tests duiden op wat hogere schakeltijden, blijkt dat in praktijk niet tot problemen te leiden. Ook bij snel rondraaien in games blijven de beelden strak

Het is wel aan te raden om de backlight flink omlaag te schroeven. Zelf heb ik deze nu op 50 staan en dat is nog steeds vrij fel.

De kleurenweergave is een aandachstpunt. Out of the box is de gamma waarde te hoog en de kleuren zijn wat plat. Na kalibratie met een spyder en de kleuren iets omhoog te schroeven vanaf 50 naar 65 wordt het een stuk beter. De gamma waarde wordt door de spyder ook aangepakt maar veel games overriden deze instelling, mijn advies is dan ook om in games de gamma/helderheid instelling omlaag te schroeven.

Veel features heeft deze monitor niet, enkel de nodige aansluitingen (D-SUB, DVI, HDMI) en de mogelijkheid het scherm te kantelen (tilt). Vrij spartaans, maar meer heb ik niet nodig, dus geen echt minpunt voor mij.

Bouwkwaliteit is prima, stevige voet en scherm beweegt niet tijdens intensief game en type werk. Netjes afwerkt. De voeding is extern maar stoort verder niet.

Update: recentelijk een probleem gehad met de backlight waardoor een plekje van 0,5 bij 1 cm op de monitor helderder was dan de rest. Complimenten voor de service afdeling van LG: goede communicatie, snel geruild, geen gedoe en geruild voor een splinternieuwe!

Heb jij ook een LG Flatron E2360V-PN Zwart?

Reviews door de redactie

Met kantelen bedoel ik niet de pivot functie (die heeft deze monitor niet) maar het naar voren of achteren kantelen van het beeld.
Dat heet tilt, met swifel kan hij draaien op zijn eigen as (de voet).
Herkent deze versie zelf dat-ie gekanteld wordt en draait zelf het beeld van landscape naar portrait of moet je dit handmatig vantevoren opgeven in je display configuratie?

Hetzelfde maar anders gezegd: als je boot met een gekantelde monitor wordt dan je bootscherm meteen al in portrait mode weergegeven of moet je daarvoor wachten tot je OS start en zit je tijdens het booten met een verdraaide nek mee te kijken?

[Reactie gewijzigd door Kalief op 19 oktober 2010 19:23]

Ik heb de monitor gisteren ook gehaald. Kleuren zijn inderdaad een verbeterpunt.. zou je mij kunnen vertellen welke instellingen jij precies hebt gebruikt?
I.v.m de dunne Bezels overweeg ik deze monitor voor een Eyefinity opstelling. Kan de positie van de monitor hier voldoende voor worden ingesteld? Wel een mooi design inderdaad.
I.v.m de dunne Bezels overweeg ik deze monitor voor een Eyefinity opstelling
ik ook, is zo te zien de smalste bezel die ik kon vinden.

wel jammer dat ze geen VESA hebben, hangen wordt dus moeilijk.
en hun broertje de E2340 hebben ineens bredere bezels grr :p
Ik heb voor de exacte calibratie een spyder gebruikt maar met het volgende kom je een heel end:

Helderheid: 70
Contrast: 53
Instelling warm
Kleuren green, blue naar 63 boosten, red naar 67 boosten
Gamma 1

De afwijking t.o.v de spyder valt met deze instelling redelijk mee.