Specificaties Socket 1366 met Intel X58 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus P6X58D-E Review

Steven1978 19 oktober 2010, laatste update op 20 oktober 2010, 2.894 views

Asus P6X58D-E

Pluspunten

• USB3.0 & Sata 6.0Gb/s
  • SLI & Crossfire mogelijk
  • Ondersteuning 64-bit
  • Degelijk board design

Minpunten

• Nog geen tegen gekomen

Layout Score: 4
Algemene beoordeling:

Een mooi moederbordje met de laatste nieuwe futures erop, Sata 6Gb/sec en USB3.
Wordt gebruik gemaakt van goed en degelijk coolingselementen.
Mogelijk om SLI of Crossfire configuratie te gebruiken. 3x PCI Express 2.0 x16 dual x16-modus en triple: x16-, x8-, x8-modus
Maximaal 24 GB DDR3 SDRAM voor de extreme geheugen gebruikers onder ons.

Layout:

Layout van het board ziet er goed uit. De aansluitingen voor externe componenten (HDD, BD/DVD/CD-ROM, etc.) zitten mooi aan de buitenkant waar de componenten ongeveer komen te zitten. Aansluiting voor de case / CPU fans zitten ook netjes in de buurt.

Prestaties:

Sata, Ethernet, USB2.0, audio doen precies wat ze moeten doen, voor de volle 100% werken.
Prijs Kwaliteit is goed en de verwachtingen van dit bordje waren precies zoals ik dacht. Dit is mijn 3 ASUS moederbord en wanneer ik weer toe ben wordt het weer een ASUS.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:

Asus niks meer aan doen. Alles werkt zoals het moet werken.
Meegeleverde software worden probleemloos geinstalleerd onder Windows 7 Home Premium 64-bit.
De BIOS goed instellen en niet meer aankomen. Alles instellingen en installaties liepen zonder problemen. Was in een mum van tijd klaar met mijn Basis install.

Overklokbaarheid:

Hier heb ik niks meegedaan. De prestaties van mijn Hardware zijn voldoende genoeg om niet overgeclocked te worden. Er is wel mogelijkheid tot overklokken.

Compatibiliteit:

Dit bordje is compatible met alle moderne hardware. Heb zelf geen oud hardware om te proberen, dus kan daar niks over verrtellen.
Software die meegeleverd word is compatible met Windows XP en hoger in de variant 32 en 64 bit. Voor meer driver ondersteuning kun je naar de ASUS site.

Ondersteuning door fabrikant:

De overzichtelijk site van Asus kun je met gemak naar de juiste drivers zoeken van jou product.
Echter heb ik meegemaakt dat de site erg traag was (Op verschillende tijdstippen van de dag en week).
Soms werd ik zelfs naar een chinese site geroute ipv engels of nederlands. Zullen waarschijnlijk hun site wel aan het updaten zijn geweest.

Prijs:

Voor deze prijs is dit bordje erg compleet en up-to-date met USB3 en Sata 6.0Gb/s.
Prijs kwaliteit is prima in orde.

Heb jij ook een Asus P6X58D-E?

Even een off-topic opmerking:
De asus site is altijd traag hoor, algemeen geweten :P

On-topic: Misschien een paar foto'tjes, is ook maar wat een korte review.
Maar anders wel duidelijk
Off-toppic: probeer support.asus.DE ipv .com, die is veel sneller en k engels ;)
Ik heb dit bordje ook en ben er eveneens zeer tevreden van. Sublieme performance en geen enkel issue met drivers en/of BIOS. Dat was in het verleden wel anders (Asus Striker Extreme).

Ik heb overigens voor de E-versie gekozen ipv de Premium omdat deze versie een betere chipset zou hebben voor oa. de SATA (Marvell vs Yukon verhaal?). Je verliest verder enkel de 2e NIC die op de Premium wel zit.
Aardige review, maar met een kanttekening.
In je specificaties staat 12x2gb geheugen.
Kan volgens mij nooit, aangezien je mb maar plaats heeft voor 6 bankjes.
Bedankt voor de opmerking over 12x2GB VonWiking.
Dit moet natuurlijk 6x2GB zijn ik heb het meteen aangepast.
Indien je hier een Scythe Mugen 2 Rev. B opzet!
Heb je dan nog genoeg plek over om 3 geheugenslots te gebruiken?
Ik loop bij dit bord toch tegen wat problemen aan;

Wanneer ik op hier 2x een HD6870 plaats is er geen ruimte meer voor een PCI kaart waardoor ik dus geen wireless of audio kaart meer kan installeren op het moederbord.

Dit kan echter wel wanneer je de 3e videokaartslot gebruikt maar daar is de crossfirekabel te kort voor .... nog even in dilemma hoe ik dit allemaal moet oplossen.
Een langere crossfirekabel? Zo moeilijk is het toch ook weer niet.
Ik heb hier een Scythe Mugen 2 Rev. B opzitten met 6 stripjes geheugen. De ventilator heb ik aan de onderkant gehangen. Anders hing ie in de weg van de ramstrips