Corsair Hydro Series H70 Review

gekke-gerrit 19 oktober 2010, laatste update op 19 oktober 2010, 402 views

Corsair Hydro Series H70

Pluspunten

• koelt goed,
  • koelpasta vervangen zonder rad los te maken,
  • looks,
  • onderhoudsvrij

Minpunten

• installatie gemak,
  • slangen misschien iets te kort.

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Wat deed jou besluiten om het product aan te schaffen?
Ik wou eigenlijk af van die grote scythe mugen 2, en ik wou betere koeling,
op mijn mugen had ik 2 silverstone fm121 fan's geplaatst, met 111CFM weten deze veel lucht te verplaatsen,
dus, ik wou deze graag meenemen naar mijn volgende koeler, en kwam uit bij de h70 en er werd mij aangeraden om dan ook meteen andere fan's erop te zetten, dus dat kwam mooi uit

Installatiegemak
Ik heb alles in een antec twelvehundred gestopt, het ging niet echt heel soepel omdat de radiator groter is dan 12cm, of mijn kast zat in de weg, of mijn northbrige cooler van de http://tweakers.net/price...byte-ga-ex58-extreme.html zat in de weg

de h70 heeft ook nog een nadeel waar je met het installeren echt rekening mee moet houden,
de socket van mijn moederbord word omringt met condensatoren, vooral rechts bij de socket
Plaatje

bij de h70 heb je een rond contact oppervlakte, met aan 2 kanten een stuk eraf,
plaatje zegt meer,
waar hij dus rond is (onder en boven op het plaatje) komt hij op de condensatoren terecht en maakt hij dus slecht tot zeer slecht contact!

oplossing,
Opletten waar de vlakke kanten zitten, in mijn geval zit mijn logo niet recht, dat vind ik wel jammer want dat ziet er natuurlijk mooier uit.

Al met al is dit wel een zeer mooie koeler, ik kan de koelpasta vervangen zonder de radiator eraf te halen omdat je de bijgeleverde backplate kan vast plakken met 2 bijgeleverde plakkertjes!

Fans heb ik niet gebruikt

Overclocken gaat goed, maar moet alles nog "finetune" 4.45 ghz instabiel heb ik al gehaald :P (i7950)

(ik heb dyslexie :P)

Heb jij ook een Corsair Hydro Series H70?

Reviews door de redactie