Microsoft Wireless Desktop 3000 Review
Ik heb deze Desktop set gebruikt met Ubuntu 10.04.
USB stickje in de achterkant batterijtjes er in en ik kon mijn setje meteen gebruiken.
Er zitten best veel functie toetsen op dit toetsenbord en om deze allemaal goed te benutten moet je wel even de tijd nemen om de boel te configureren. De media toetsen deden het meteen. Maar toetsen als email versturen en in en uit zoomen waren wat lastiger.
Ik weet niet hoe de drivers werken die op de cd staan aangezien ik niet met deze set onder windows gewerkt heb. Ik geef op hett punt voor drivers toch een hoog cijfer omdat de set prima werkt onder Ubuntu
De muis die ik doordat deze naar mijn mening redelijk zwaar is voelt erg prettig aan. Ook de gevoeligheid op verschillende oppervlakken zoals in...
Pluspunten
Makkelijk te gebruiken in Ubuntu Muis voelt en beweegt prettig Ziet er goed uit (indien schoon) Toetsaanslag is prima
Minpunten
Toetsenbord en muis zijn vlek gevoelig. Aan de andere kant moedigt dat aan tot schoonmaken van je toetsenbord. Schijnt best een bacterie vanger te zijn zo n ding.
Eindoordeel
USB stickje in de achterkant batterijtjes er in en ik kon mijn setje meteen gebruiken.
Er zitten best veel functie toetsen op dit toetsenbord en om deze allemaal goed te benutten moet je wel even de tijd nemen om de boel te configureren. De media toetsen deden het meteen. Maar toetsen als email versturen en in en uit zoomen waren wat lastiger.
Ik weet niet hoe de drivers werken die op de cd staan aangezien ik niet met deze set onder windows gewerkt heb. Ik geef op hett punt voor drivers toch een hoog cijfer omdat de set prima werkt onder Ubuntu
De muis die ik doordat deze naar mijn mening redelijk zwaar is voelt erg prettig aan. Ook de gevoeligheid op verschillende oppervlakken zoals in bed of op het tapijt is erg goed. Je kunt het scroll wieltje naar links of rechts drukken om horizontaal te kunnen scrollen. Werkt redelijk hoewel de resolutie wat laag is. In de praktijk gebruik ik dit weinig. Een muis moet voor mij sowieso 5 knoppen hebben. Hoewel ik mensen hier over heb zien klagen zitten ze voor mij op de juiste plek. Als je perse als met je vingertopje het knopje geheel aan de rechterkant wil bedienen maak je het jezelf wel erg moeilijk. Het knopje valt voor mij heel natuurlijk langs de zijkant van mijn ring vinger.
Bouwkwaliteit lijkt goed te zijn. Er zitten echter wel wat abrupte harde hoeken aan en ik kan me zo voorstellen dat met dit harde plastic zou kunnen gaan afbrokkelen. Tot nu toe heb ik echter nog niks ontdekt.
Doe je voordeel met deze korte review als dat kan. Was eigenlijk niet van plan om tekst toe te voegen dus zie dat maar als een extraatje.
Heb jij ook een Microsoft Wireless Desktop 3000?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (6)
Nouja voor mij is dat zeker geen probleem dit werkt voor mij juist beter! (misschien niet zo precies maar werkt wel op ONTZETTEND veel oppervlakken)
@Iedereen
verder ben ik er zelf heel tevreden over en ik vond de prijs helemaal niet zo hoog, ik heb m namelijk bij de mediamarkt voor 60 gekocht en hij was op tweakers voor 36 te krijgen! iets te impulsief dus!
verder ben ik over de accuduur erg te spreken, ik doe namelijk al meer dan een jaar met mijn toetsenbord batterijen en die van de muis heb ik ongeveer 6 mnd kunnen gebruiken, en zeg niet dat ik ze weinig gebruik!
Dat klinkt mij niet best in de oren. Heb jij dit probleem ook?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/273968/crop601ef0134a8ed_cropped.jpeg?f=community)
:strip_exif()/u/28083/4457077.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/363857/crop5cc7ea6aceda7_cropped.jpeg?f=community)