Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Wireless Desktop 3000 Review

Aijse 18 oktober 2010, laatste update op 25 oktober 2010, 852 views

Microsoft Wireless Desktop 3000

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken in Ubuntu
  • Muis voelt en beweegt prettig
  • Ziet er goed uit (indien schoon)
  • Toetsaanslag is prima

Minpunten

• Toetsenbord en muis zijn vlek gevoelig. Aan de andere kant moedigt dat aan tot schoonmaken van je toetsenbord. Schijnt best een bacterie vanger te zijn zo n ding.

Ik heb deze Desktop set gebruikt met Ubuntu 10.04.
USB stickje in de achterkant batterijtjes er in en ik kon mijn setje meteen gebruiken.
Er zitten best veel functie toetsen op dit toetsenbord en om deze allemaal goed te benutten moet je wel even de tijd nemen om de boel te configureren. De media toetsen deden het meteen. Maar toetsen als email versturen en in en uit zoomen waren wat lastiger.

Ik weet niet hoe de drivers werken die op de cd staan aangezien ik niet met deze set onder windows gewerkt heb. Ik geef op hett punt voor drivers toch een hoog cijfer omdat de set prima werkt onder Ubuntu

De muis die ik doordat deze naar mijn mening redelijk zwaar is voelt erg prettig aan. Ook de gevoeligheid op verschillende oppervlakken zoals in bed of op het tapijt is erg goed. Je kunt het scroll wieltje naar links of rechts drukken om horizontaal te kunnen scrollen. Werkt redelijk hoewel de resolutie wat laag is. In de praktijk gebruik ik dit weinig. Een muis moet voor mij sowieso 5 knoppen hebben. Hoewel ik mensen hier over heb zien klagen zitten ze voor mij op de juiste plek. Als je perse als met je vingertopje het knopje geheel aan de rechterkant wil bedienen maak je het jezelf wel erg moeilijk. Het knopje valt voor mij heel natuurlijk langs de zijkant van mijn ring vinger.

Bouwkwaliteit lijkt goed te zijn. Er zitten echter wel wat abrupte harde hoeken aan en ik kan me zo voorstellen dat met dit harde plastic zou kunnen gaan afbrokkelen. Tot nu toe heb ik echter nog niks ontdekt.

Doe je voordeel met deze korte review als dat kan. Was eigenlijk niet van plan om tekst toe te voegen dus zie dat maar als een extraatje.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Desktop 3000?

graag wat screenshots please! Vooral van harde hoeken en de onderkant. Welke extra knoppen het toetsenbord heeft. (zoals media internet)
beetje tegenvaller, het is helemaal geen lasermuis. ik vertrouw eigenlijk altijd blindelings op tweakers bij PC gerelateerde aankopen, dus dit is wel een kleine tegenvaller. heb de specs al aangepast.
@Byte_Me

Nouja voor mij is dat zeker geen probleem dit werkt voor mij juist beter! (misschien niet zo precies maar werkt wel op ONTZETTEND veel oppervlakken)

@Iedereen

verder ben ik er zelf heel tevreden over en ik vond de prijs helemaal niet zo hoog, ik heb m namelijk bij de mediamarkt voor 60 gekocht en hij was op tweakers voor 36 te krijgen! iets te impulsief dus! :(

verder ben ik over de accuduur erg te spreken, ik doe namelijk al meer dan een jaar met mijn toetsenbord batterijen en die van de muis heb ik ongeveer 6 mnd kunnen gebruiken, en zeg niet dat ik ze weinig gebruik!
Geen idee waar jij laser hebt gelezen. Weet wel dat ik dat nergens heb geschreven en dat er in de titel Blue Track staat.
Dat stond op de specs tab, niet in jouw review. maar dit is de enige plek waar ik een reaktie kon achterlaten. overigens is microsoft ook redelijk suggestief op hun site. maar goed, de specs zijn aangepast, nu staat er optisch.
In de review k.olfers lees ik het volgende: "Het overkomt me regelmatig dat het toestsenbord aanslagen niet of onjuist registreert. Helaas gaat het dan ook niet om een enkele aanslag maar kan het dan zijn dat je 10 seconden of langer praktisch niets kan typen".

Dat klinkt mij niet best in de oren. Heb jij dit probleem ook?