Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-Cu Review

HyperTrophy 2 augustus 2006, 466 views

Zalman VF700-Cu

Pluspunten

• De koeler presteerd naar mijn mening en ervaring zeer goed. GPU wordt niet warmer dan 50 graden. Gezien mijn ervaring met verschillende videokaarten mag ik wel stellen dat het installatiegemak zeer hoog ligt. De klus in met 15 minuutjes werk geklaard, inclusief het verwijderen van de originele koeling. De koeler is extreem stil, vooral in vergelijking met de standaard koeling op de 6800U, welke meer op een straalmotor lijkt qua geluid. Ik heb de koeler voornamelijk op de laagste stand gehad (5 of 7) en dat kon deze gemakkelijk redden als we het over temperaturen hebben.

Minpunten

• Het is me eenmaal voorgekomen dat er 1 a 2 van de meegeleverde heatsinks er afgevallen waren. Stevig en langdurig aandrukken tijdens het plakken op de kaart was hier wel nodig.
  • Na 8 maanden tijd, begon de koeler wat meer van zich te laten horen in de vorm van geratel. Dit geluid is bij hogere snelheden te horen, maar het begint nu ook al bij de lagere snelheden merkbaarder te worden.
  • Kortom : prima product, maar het houdt het geen jaar vol, als je naar de overall capaciteiten en prestaties kijkt. (sprak een Serene Silence Freak)

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Ik heb deze koeler eerder al eens geinstalleerd gehad op een ATI 9800 Pro 128mb. Het installeren op een Geforce 6800 Ultra verschilt weinig tot niets. Zeer eenvoudig en ook duidelijk omschreven in de bijgevoegde handleiding. De mogelijkheid om de ventilator op 2 verschillende standen (snel/langzaam) in te stellen is een plus op deze koeler. Achteraf heb ik er toch nog een Zalman Fanmate II op gezet, zodat ik ten alle tijde manueel het toerental kan veranderen. Wanneer dit ook bij het pakket in zou zitten, zou het volgens mij de koeler meer aanzien en gebruiksvriendelijker maken.
Ik heb hem er nu ongeveer een 3/4 jaar op zitten, en kan wel merken dat de koeler (lees lagers) wat meer aanwezig beginnen te worden. Je hoort een zacht geratel er vanaf.

Heb jij ook een Zalman VF700-Cu?

Ik zou die positieve en negatieve eigenschappen in het vervolg in puntjes zetten, en de rest in je survey verwerken ;)
Tnx voor je reactie. ben al jaren lid, en toch is dit m'n eerste survey. zal er in het vervolg op letten.