Edimax EW-7128G 11g wireless PCI network card Review

P-aul 17 oktober 2010, laatste update op 17 oktober 2010, 110 views

Edimax EW-7128G 11g wireless PCI network card

Pluspunten

• Signaal
  • Stabiliteit

Minpunten

• Driver installeren/downloaden
  • kabel van antenne niet erg lang

Even een korte review naar mijn ervaringen met deze netwerkkaart als aanvulling op eerder geschreven reviews.

Kaart viel me meteen op door de goede prijs en de goede verhalen die ik er over gehoord heb. Deze werden ook zeker waargemaakt. Signaal is erg goed, ik zit vrij ver weg van mijn router en met laptops heb ik nauwelijks bereik. Met deze kaart was het signaal meteen een stuk sterker.

Enige nadelige was de driver die werkte niet goed op Windows 7 64-bits. Na een paar keer opnieuw downloaden (de downloadlink op de website werkte ook slecht en viel vaak weg) is het uiteindelijk toch gelukt. En dat is ook eigenlijk het enige negatieve aspect dat ik kan opnoemen.

Kortom een aanrader als je opzoek bent naar een stabiele, vrij goedkope 54Mbps wireless netwerkkaart.

Heb jij ook een Edimax EW-7128G 11g wireless PCI network card?