Zalman HD503 Review

Red_inc 17 oktober 2010, 1.030 views

Zalman HD503

Pluspunten

• Ingebouwde ventilator regeling voor 4 ventilators
  • plek voor 4 HD's 1 in een removable case
  • deze case is compatible met andere zalman kasten
  • display is programeer baar heeft heel veel opties
  • veel ventilator plekken
  • voeding blaast zijn eigen naar buiten komt niet in de kast
  • inbouwen van hardware gaat simpel alles heeft hand vast schroeven
  • er is flink wat ruimte in de kast
  • ir sensor en afstands bediening mee geleverd
  • er past een flinke cpu koeler in

Minpunten

• Enige andere nadeel is dat hij geen stof kapjes heeft en de prijs is wat aan de hoge kant

De zalman 503 is een gigantische kast ik had me echt verkeken op de hoogte , hij paste niet in het kastje wat ik gepland had, dan maar er boven op.
het plaatsten van de voeding was geen probleem. het mooie is dat je hem met zijn fan gelijk naar buiten kan richten. achter in name aan de zijkant kan de warme lucht gelijk naar buiten.
het plaatsten van het moeder board gaf ook geen problemen recht toe recht aan. Wel raad ik aan eerst de cd/dvd drive te plaatsen. Pal om halen en je hebt de komplete dvd kooi in de hand om in te bouwen. erg fijn.
Daarna een full ATX moederboard in gezet alles paste precies.
De voedings kabel er op prikken en dan wordt het wel krap met de voeding van de ventilators en sata van de 2de drive bay te plaatsen maar het is wel te doen.
Wat me op viel bij het in bouwen, hoe gemakkelijk de HD's werden in gebouwd. druk op het knopje en je heb de drive chage in je handen 2 schroefjes met de hand aan draaien en klaar om een interne HD terug te plaatsten. tevens is er genoeg ruimte in de kast om alle kabels netjes te laten lopen en weg te werken in 1 bundel. alleen de 4 polige cpu voedings kabel tja die was niet lang genoeg om netjes te lopen maar dat was niet echt een probleem. dit is bij veel kasten gewoon een probleem.
De kast bied voldoende plekken om ventilatoren te plaatsten er is een mee geleverde toerental regeling in de kast in begrepen met 2 standen hoog en laag ik heb ze al tijd op de laagste stand gebruikt. met processors van 125Watt nooit problemen gehad.

software installatie is gewoon standaard dvd er in en installeren maar. knoppen zijn afzonderlijk in te stellen dat is ook prettig de standaard progamering van de display is best aardig om een indruk te krijgen van wat er allemaal opkan. pc hardware info zo als temps voltages cpu hd ect ect ,
het laatste nieuws , , cd song ect ect eindeloze mogelijk heden

omdat de PC nog niet stil genoeg was heb ik zelfs de CPU fan vervangen voor een zalman CPS 9700 led. Echt een groot ding maar omdat de kast zo hoog is geen enkel probleem de fan op de interne regelaar gezet en was fluister stil :) Eerst zat er een Q6600 in en later een AMD x6 1055 dit gaf geen probleem.

Mijn hoofd pc werd vervangen door een Icore 7 en daardoor had ik een videokaart over
ik heb een asus 285 GTX een tijdje in de kast gehad paste preciesheel erg netjes voor een HTC kastje

het enige nadeel wat ik kan bedenken is het missen van stof filters ooh ja en hij is duur althans nu duur ik heb hem voor 135 euro gekocht.

Heb jij ook een Zalman HD503?

Heb je misschien ook foto's. Ben benieuwd hoe veel ruimte je voor de grafische kaart hebt.
Om je review nog wat bij te schaven is het misschien een idee om wat kopjes te maken bij de verschillende onderdelen.

Dit om het geheel wat leesbaarder te maken. :)