Specificaties 4-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology DiskStation DS409slim Review

Friedel 17 oktober 2010, 2.379 views

Synology DiskStation DS409slim

Pluspunten

• Klein
  • Nette behuizing in pianolak
  • Laag stroomverbruik
  • Software!

Minpunten

• Valt snel van "voetenplankje" af
  • Bevestiging schuiven simple

Kwaliteit voeding Score: 4
De Synology DS409slim gekocht ivm het steeds slechter presteren, inclusief uitval, van mijn pc met raid 1+0 configuratie. Aangezien alles op de pc staat was er snel actie nodig om de data veilig te stellen.

De Synology DS409slim had ik al een paar keer bekeken. De knoop doorgehakt en via tweakers een redelijke prijs kunnen vinden. Daar moesten natuurlijk nog wel een paar schijven bij (raid1).

De software ge´nstaleerd, dat ging makkelijk en was slechts een kwestie van tijd. Ik zeg: altijd de manual lezen.

De schijven geconfigureerd, dat was wel even zoeken door de vele opties in de software maar niet onoverkomelijk, en ingedeeld

De hoofdtaak waarvoor hij was aangeschaft kon dus snel in werking gezet worden. Dat nog via een 100Mb netwerk, de giga switch was nog niet gearriveerd, e dat ging redelijk vlot.

Tot op heden werkt hij naar tevreden en kan ik rustig de andere features bekijken.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS409slim?

Dit heeft toch niks met een review te maken?
Ik vind dit meer iets voor in je dagboek.