Sitecom WL-607 Wireless Router 54g Review

Xelle 16 oktober 2010, laatste update op 16 oktober 2010, 545 views

Sitecom WL-607 Wireless Router 54g

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijk in te stellen
  • Compact

Minpunten

• Slechte stabiliteit zowel draadloos als bedraad
  • Bereik is redelijk

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Heb deze draadloze router nu ongeveer een jaar, en heb sindsdien wel wat ergernissen meegemaakt met dit apparaat. Gekocht destijds voor E 30,-.

Instellen gaat erg gemakkelijk, zelf had ik nog nooit een draadloos netwerk ingesteld maar alles ging redelijk makkelijk. Verbinding was zo beveiligd met encryptie en wachtwoord was ook zo ingesteld. Daarna aanmelden bij de router wat altijd aardig snel verliep.

Echter het grootste minpunt voor mij is de betrouwbaarheid en stabiliteit. Na een tijdje viel het mij op dat de internetverbinding wegviel terwijl ander downloadverkeer gewoon doorging. Wat achteraf bleek was dat door veel P2P-verkeer de router niet meer goed werkte. Het P2P-verkeer ging gewoon door, alleen via de browser op internet gaan ging niet meer. De enige oplossing was om de router opnieuw aan- en uit te zetten. Eerst dacht ik dat dit probleem zich alleen met draadloos verkeer voordeed, maar via een van de LAN-poorten gebeurde hetzelfde.

Voor E 30,- hoef je niet heel veel te verwachten, maar ik dacht dat daardoor gekort zou worden op features maar niet op zulke slechte stabiliteit. Nu ligt de router stof te happen in de kast omdat de verbinding niet genoeg te vertrouwen is, jammer.

Heb jij ook een Sitecom WL-607 Wireless Router 54g?

Met p2p verkeer bedoel je denk ik torrents die de router de das omdoen?
Die staan er namelijk om bekend, door de vele connecties die een torrent programma maakt, dat dit goedkope routers met weinig geheugen kan overbelasten.
Tip voor de toekomst, koop een router met meer RAM of vertel je torrent programma dat het niet zoveel connecties mag maken.