Logitech Cordless Desktop MX3000 Review

thewizard2006 1 augustus 2006, 2.288 views

Logitech Cordless Desktop MX3000

Pluspunten

• muis:
  • mooi design
  • veel mogelijkheden + functies
  • ligt goed in de hand
  • goede respons
  • toetsenbord:
  • veel toetsen + functies
  • typt lekker soepel
  • mooi uiterlijk/design
  • beide:
  • goede prijs voor set
  • goede connectie met draadloos
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• geen symmetrische muis
  • geen muis oplader
  • setpoint werkt niet helemaal 100%

na een lange tijd gedaan te hebben met een draadloze oplaadbare sweexmuis met 2 standaardknoppen, scrollbutton en back/forward buttons en een oud standaard dell toetsenbord heb ik besloten in de trend van de aanschaf van een nieuwe pc, dat het ook tijd was om deze te vervangen.

Ik was erg tevreden over mijn draadloze en oplaadbare muis met extra knoppen. Ik heb een aantal topics gelezen over muizen en veelal werd de G serie aangeprijsd, maar deze zijn vrijwel allemaal met draad.

Een muis uitzoeken is voor vele (iig voor mij) een groot probleem. Ik stel een aantal eisen en vaak heeft de ene dit onderdeel wel maar mist het een ander....

Nu kwam ik toevallig op de MX3000 set die allereerst opviel door het flitsende uiterlijk (muis + toetsenbord). De muis is draadloos en maakt gebruik van AA batterijen. Er zit helaas geen oplader bij dus vervangen na zoveel tijd is noodzakelijk. (ik heb ze nog niet hoeve te vervangen want heb hem nog niet zo lang) De muis geeft aan dmv een lampje of de batterij vervangen moet worden (ongeveer 12 dagen van te voren). Verder zitten er een hoop knoppen op de muis:
standaard linker en rechterknoppen.
Scroll die zowel horizontaal als vertikaal gebruikt kan worden
next en previous button
zoom in en zoom out button
Als ik mij niet vergis kan je deze knoppen ook naar eigen keuze instellen. Maar dit weet ik niet zeker.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de muis en ben ik 99,9% tevreden met dit onderdeel. Het is wel een muis voor rechtshandige dus als je links bent of links moet werken of gebruiken dan kan het wat lastiger zijn.

Het toetsenbord is ook een mooi design. Er zijn een hoop functieknoppen die je mbv bijgeleverde software voor verschillende doeleinden kan gebruiken. Helaas werkte niet alles bij mij (bijv hotmail.com openen dmv snelknop). Verder typt hij heel goed en soepel en zitten de knoppen gewoon op logische plaatsen.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX3000?

Ik heb dit setje ook, ben er zeer tevreden over. Waar ik mij echter over verbaas is
De muis is draadloos en maakt gebruik van AA batterijen
. Mijn muis (MX1000) heeft geen (AA) baterijen, maar een accu. Die laadt je op in het bijgeleverde laadstation. Zit er bij jou dan een andere muis bij?

Het tobo werkt overigens wel op 2 AA's.

Mbt Setpoint: de meest recente versie (3.01) heb ik eraf gegooid ivm een cpu gebruik van 100% op setpoint.exe. Maar weer wachten op een nieuwere versie.

Hier ook nog het linkje naar de pricewatch

edit: @onderstaande reacties: Jullie hebben gelijk, ik heb de 3100!! (Lucky me :+ )
Je bent in de war met de mx3100 die oplaadbaar is en niet meer leverbaar. Dit is de mx3000 die heeft echt geen oplaadbare muis :(
Ik overweeg deze set ook samen met en nieuwe pc. Maar ik vind het design van het toetsenbord juist oerlelijk! De 6000 laserset van Microsoft maar eens overwegen, al schijnt die soms problemen te geven.
@ AllSeeyinEye: dan heb je waarschijnlijk de MX3100, die heeft een oplader. Wel handig(er).
EDIT: net te laat... :Z
dat is minder, als ik dat had geweten had ik de 3100 gekocht :(
maar goed, deze werkt ook super, en als ik eens int half jaar mijn batterijen moet vervangen vind ik het best.

@ 7th
ach smaken verschillen he, er zullen vast soortgelijke toetsenborden/muizen zijn. Ik heb altijd veel plezier van logitech gehad, dus dat woog wel mee in de keuze