Call Of Duty: Ghosts, Wii U

Specificaties Wii U • Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Call Of Duty: Ghosts, Wii U Review

linksquest 21 september 2022, laatste update op 21 september 2022, 133 views Product gekocht

Call Of Duty: Ghosts, Wii U

Call of Duty: Ghosts is een game die leuk is voor het online gedeelte, de single player valt helaas weer tegen. Lees hier mijn volledige review.

Pluspunten

• Vertrouwde besturing
  • Aparte Soundtrack
  • Extinction is weer eens iets anders
  • Multiplayer blijft goed

Minpunten

• Single Player veel te kort
  • Verhaal niet echt trekkend en komt slecht op gang
  • Grafisch nog steeds niet vernieuwd
  • Wii U maar op 16 Frames, WTF?

Gameplay Score: 3
Beeld Score: 3
Geluid Score: 3
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 2
Stabiliteit Score: 3

Zoals ieder jaar kunnen we rond november een nieuwe Call of Duty verwachten, de ene jaar maakt Treyarch er eentje, en het andere jaar Infinity Ward. Dit jaar was de eer weer aan Infinity Ward, en deze brachten Ghosts.

Het eerst wat opvalt, is dat de Wii U versie niet in aanmerking komt voor uitbreidingen, tenminste nog niet. Ook apart is, dat de Wii U versie is worden omgezet door Treyarch. Naast dat loopt die van de Wii U maar op 16 Frames en die van de PS3 en Xbox 360 op 30 Frames. Call of Duty staat voornamelijk bekend voor zijn harde online gameplay, maar naast dat is er natuurlijk ook een single player. Helaas is die zoals verwacht weer erg kort, in nog geen 5 uurtjes had ik hem wel uitgespeeld, en dat is best zonde als je voornamelijk single player speelt. Het verhaal is niet heel bijzonders, het gaat om een oorlog tussen het Zuid-Amerikaanse bolwerk The Federation en de Amerikaanse staat. De Verenigde Staten ziet hoe een nucleaire aanslag het land verwoest en wordt binnengevallen, en alleen de Ghosts kunnen hier een stokje voor steken. Maar de Ghosts hebben nog een ander probleem, een ex team member heeft zich tegen hun gekeerd en werkt met The Federation samen. Helaas heeft Ghosts een open einde en zullen waarschijnlijk nooit kunnen zien hoe dit verhaal verder gaat.

Over de gameplay kan opzicht niks negatiefs gezegd worden, de besturing voelt even vertrouwd en werkt gewoon weg goed. Wel was het even wennen dat de knoppen iets anders bij de Wii U zitten dan bij de PS3 en Xbox, maar dat heb je vrij snel onder de knie. Tegenover voorgaande Call of Duty’s zit meer afwisseling erin, maar ook veel van het zelfde, waardoor het spel niet vernieuwd genoeg aanvoelt. Zo kun je nu met een Hond spelen, dat leuk is, maar er wordt te weinig gebruik van gemaakt. Ook kun je nu met een Tank spelen, en dat is zeker ook wel uitdagend. Ondanks dat ze hebben geprobeerd meer afwisseling erin te brengen, voelt de game niet als een nieuwe game, en dat mis ik persoonlijk nog wel.

Grafisch kan ik niet positief zijn, want grafisch blijft het spel achter op zijn concurrenten. Ze beweren voor Ghosts een nieuwe engine te hebben gebruikt, maar volgens mij is die alleen van toepassing op de PS4 en Xbox One, want op zowel de Xbox 360 als de Wii U zie je gewoon letterlijk geen verschil met een paar voorgangers. Het zal misschien wel een klein beetje opgepoetst zijn als je heel goed kijkt, maar zo oogt het helaas grafisch niet vernieuwend. De personages praten wel goed met de tekst mee, daar bedoel ik de mond beweging, maar de afwerking van de personages zelf valt helaas wel tegen. De beste afwerking van het spel zit hem misschien toch wel in de wapens, daar zit de mooiste afwerking in. De soundtrack van Ghosts is wel heel apart, iets dat ik persoonlijk niet verwacht had. Hij is persoonlijk erg rustig en dat is wel uniek, vooral voor een Call of Duty game.

Over de Multiplayer kan ik opzicht niks negatiefs zeggen, daar zie je toch de kracht van Call of Duty in terug komen. Zelfs op de Wii U speelt deze game gewoon geweldig online. Er zijn weer genoeg verschillende modes waar je uit kunt kiezen. Ook kun je kiezen of je hardcore of normaal wilt spelen. Je kunt zoals altijd ook heel veel dingen aanpassen aan je personages en je instellingen van wapens. Tijdens het online spelen zit er ook genoeg uitdaging voor extra score. Het respawnen gaat ook lekker vloeiend, er zitten genoeg verschillende mappen in. Kort om, het online gedeelte zit goed in orde.

Een van de vernieuwingen van Ghosts is misschien wel de Extinction mode, waarin je op aliens gaat jagen. Het lijkt op bepaalde stukken heel voor op de Zombies van Black Ops, maar toch zit het iets anders in elkaar. Samen werken en wapens kopen is natuurlijk wel nog eens must, alleen zit je hier niet in een bepaald gebied vast en moet je zien te overleven. Nee, hier moet je gebieden ontruimen en verder gaan. Het is een leuke extra toevoeging die je nog wel extra bezig houd.

Call of Duty: Ghosts is een game die leuk is voor het online gedeelte, de single player valt helaas weer tegen. Hij is opzicht beter dan Black Ops, Modern Warfare 3 en Black Ops 2, maar hij kan zich nog steeds niet type tegenover Modern Warfare 2 en World at War. De single player van 5 uurtjes blijf ik te kort vinden, maar de multiplayer maakt wel veel goed. De extinction is een leuke extra waar je ook wel even zoet mee bent.

De review is oorspronkelijk geschreven toen de game net 1 maand uit was, bij het herplaatsen wat kleine dingen aangepast, maar het meeste van mijn mening is gebaseerd gebleven op toen.

[YouTube: Official Reveal Trailer | Call of Duty: Ghosts]

Heb jij ook een Call Of Duty: Ghosts, Wii U?

Dit is een review van een negen jaar oude game?
Klopt, vaker schrijf ik ook reviews van oude games. Maar ik heb in het verleden ook voor een andere website geschreven, deze helaas niet meer bestaan, verschillende reviews heb ik nog het word bestand van, die hergebruik ik dan om ze nog een 2de leven te geven.
Je schrijft dat 'graphics' tegen vallen. Dan denk ik, dat is logisch voor een game van 9 jaar oud. Ook de verwijzing naar 'over twee jaar' ligt al in het verleden. Met jou bovenstaande toelichting kan ik dit nu beter plaatsen. Wellicht een idee om dit als toelichting in de review op te nemen?
Zeker, bedankt voor de feedback, heb dat van die 2 jaar even aangepast, heb daar blijkbaar overheen gelezen. En bij Conclusie vermeld dat het een herplaatsing is 😉

Grafisch gezien was toen de game uit kwam, vond hem toen al Grafisch tegen vallen.

[Reactie gewijzigd door linksquest op 21 september 2022 14:14]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.