Sony Xperia 1 IV Zwart

€ 1.199,-
Specificaties 6,5" • 3840x1644 • 256GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia 1 IV Zwart Review

LisadeniseNewbie 13 september 2022, 156 views

Sony Xperia 1 IV Zwart

Gebruiksgemak prima: de batterij gaat lang mee, bij intensief gebruik wel snel warm. Qua formaat vind ik de telefoon wat groot. Prachtig geluid en ook over de camera ben ik erg te spreken. Video's ook top: haarscherp beeld. Prijs wel aan de hoge kant.

Pluspunten

• batterij
  • camera
  • geluid en beeld

Minpunten

• prijs
  • formaat

Na ruim 5 jaar was het tijd voor een nieuwe telefoon. Ik ben altijd een trouwe fan geweest van een ander merk, dus het was best een stap om over te stappen op een Sony toestel. Het toestel is iets groter dan mijn oude toestel dus ik heb af en toe nog wel wat moeite met het vasthouden van de telefoon. Het is een groot toestel en deze stop je ook niet gemakkelijk in een kleine handtas. Ik heb nu een hoesje met telefoonkoord gekocht zodat ik ‘m toch gemakkelijk mee kan nemen tijdens het uitlaten van de hond bijvoorbeeld. Ik zie nog wel graag dat het assortiment aan hoesjes en telefoonaccessoires nog wat uitgebreider wordt.

Ik ben niet heel erg thuis in de technische kant van het toestel, dat interesseert mij verder weinig dus ik heb puur gekeken naar het gebruiksgemak. Ik gebruik mijn telefoon ook voor werk en maak dus veel gebruik van mijn mobiele telefoon op 1 dag. Tot nu toe ben ik zeker niet ontevreden: de batterij gaat lang mee en de telefoon laadt snel op. De telefoon kan soms wel wat snel warm worden bij intensief gebruik dus ik hoop dat daar in de toekomst nog wel een oplossing voor komt.

Verder gebruik ik mijn telefoon voor het luisteren naar podcasts en muziek. Er komt een mooi geluid uit de telefoon en ook over de camera ben ik erg te spreken. Ook in het donker maakt de telefoon prachtige foto’s! Er zijn nog vele opties middels de pro modus om nog betere foto’s te maken met de telefoon. Hier ga ik me de komende periode nog meer in verdiepen en mee ‘spelen’. Filmpjes kijken op mijn telefoon is ook top: ik heb haarscherp beeld. Al met al een heel fijn toestel, waar wel een (te) hoog prijskaartje aan zit.

Heb jij ook een Sony Xperia 1 IV Zwart?