Honor Magic4 Pro Zwart

€ 999,-
Specificaties 6,81" • 2848x1312 • 256GB - Bekijk alle specificaties

Honor Magic4 Pro Zwart Review

n3othebestTestpanel 12 september 2022, laatste update op 12 september 2022, 805 views Testpanel

Honor Magic4 Pro Zwart

De Honor Magic4 Pro is een zeer goede telefoon met snelle chipset en voldoende geheugen. Hij heeft een premium look en feel en prachtig scherm met gebogen zijkanten. De camera is echt van top kwaliteit. De prijs is echter wel wat hoger dan de directe concurrent de Samsung Galaxy S22.

Pluspunten

• Goed scherm
  • Goede camera
  • Snelle chipset
  • Goede bouwkwaliteit
  • Snelle oplader

Minpunten

• Matige accuduur

Dankzij de tweakers.net Belsimpel actie heb ik deze telefoon ontvangen in ruil voor een review met mijn ervaringen, waarvoor dank!
Hiervoor heb ik altijd mid-range telefoons gehad, dus dit is mijn eerste ervaring met een high-end model. Ik ben dan ook vooral benieuwd naar hoe de ervaring opweegt tegen het prijsverschil.

In de doos

De telefoon komt in een simpele doos met daarin alles wat je nodig hebt om de telefoon te gebruiken. Naast het toestel zelf vind je in de doos een pinnetje om het simkaartslot te openen, handleidingen, een simpele bumpercase, en een 100W snellader met usb-c kabel.

Design

Het toestel voelt premium aan met een groot curved OLED scherm dat vrijwel de hele voorkant beslaat en doorloopt tot over de afgeronde zijkanten. Met een 6,81 inch scherm is het toestel zeker niet klein te noemen, maar vergelijkbaar in grootte met veel andere toestellen die momenteel op de markt zijn. Het scherm is al voorzien van een screen protector en heeft een vrij grote pilvormige cut-out voor de dubbele camera in de linkerbovenhoek. De achterkant is van een glanzend materiaal dat ontzettend vingerafdrukgevoelig is, voor de meeste gebruikers die hun telefoon in een hoesje doen is dit echter geen minpunt.
Het meest in het oog springende aan de telefoon is het grote ronde camera eiland op de achterkant. Hierin bevinden zich een standaard lens, een groothoeklens, een telefotolens en een dieptesensor.
Aan de linkerkant van het toestel zitten de aan/uit knop en de volumeknoppen comfortabel op duimhoogte. Aan de onderkant vind je de usb-c poort en de simkaartslot met ruimte voor 2 simkaarten. Verder heeft de telefoon aan boven- en onderkant een speaker voor stereo geluid.
Wat mist is de 3,5mm aansluiting voor koptelefoons, en een slot voor een sd-kaartje.

Bouwkwaliteit en afwerking

De bouwkwaliteit is ook wat je mag verwachten van een telefoon van deze prijs.
Hij voelt stevig aan in de hand en ziet er keurig netjes afgewerkt uit.
In combinatie met het grote scherm en opvallende camera eiland geeft het zeker dat premium gevoel.

Featureset

De Honor Magic4 Pro bevat alle features die je van een telefoon in deze prijsklasse mag verwachten.
Hij heeft een erg mooi OLED scherm met hoge resolutie en 120Hz refreshrate. Hierdoor ziet alles er scherp uit en beweging mooi vloeiend.
De telefoon bevat een goede primaire camera en tevens twee extra camera's voor groothoek en telelens.
Er zit een snelle Qualcomm Snapdragon 8 Gen1 chipset in en voldoende interne opslag (256GB)
Natuurlijk is ook een vingerafdrukscanner aanwezig die netjes achter het scherm is weggewerkt en zit er gezichtsherkenning in die ook erg fijn functioneert.
Het besturingssysteem is Android 12 en heeft toegang tot Google Play.

Gebruiksgemak

De telefoon is zo uit de doos prima te gebruiken. Er staat echter wel wat bloatware op die je er zelf af moet gooien zoals een voor geïnstalleerde app van TikTok.
De user interface wijkt wel wat af van stock Android. Zo is bijvoorbeeld de app drawer standaard uitgeschakeld en moet je deze zelf aanzetten.
De ervaring verder wel erg vloeiend en ook de biometrische inlog werkt erg fijn. Zowel vingerafdruk als gezichtsherkenning werkt zonder problemen.

Stabiliteit en betrouwbaarheid

In de twee weken dat ik de telefoon getest heb zijn er geen problemen geweest met stabiliteit of betrouwbaarheid.
Ook de software lijkt zonder problemen te werken en er zijn geen herstarts nodig geweest.

Bereik

Helaas woon ik in de stad waardoor bereik bij de meeste telefoons geen groot probleem is, zo ook bij de Honor Magic4 Pro.
De afgelopen twee weken waarin ik de telefoon heb mogen testen hebben zich op geen enkel moment problemen voorgedaan met bereik of snelheid van mobiel netwerk.
Het bereik is dus ruim voldoende te noemen.

Accuduur

De accuduur valt een klein beetje tegen. Met een capaciteit van 4.500mAh zit er zeker geen kleine accu in maar ook niet erg groot. Een volle dag gebruik is prima te halen maar daarna moet de telefoon ook wel echt opgeladen worden.
Gelukkig gaat dat echt razendsnel met de bijgeleverde 100W oplader. In een minuut of 20 is de telefoon dan ook weer volledig opgeladen waardoor de iets kleine accu geen groot minpunt is.

Scherm

Het scherm is 6,81" met een resolutie van 2848x1312.
Dit komt neer op een pixeldichtheid van 460ppi wat vergelijkbaar met een iPhone 14 die 457ppi heeft.
Het schermtype is OLED waardoor zwart erg mooi weergegeven wordt wat ook rustig is voor je ogen 's avonds.
De zijkanten zijn afgerond wat mogelijkheden biedt voor wat slimme UI trucjes. Voor mij persoonlijk hoeft dit niet zo nodig.
De verversingsnelheid is 120Hz wat zorgt voor een rustige en vloeiende ervaring.

Beeldkwaliteit camera

Zoals eerder genoemd bevat de Honor Magic4 Pro 3 camera's aan de achterkant.
De kwaliteit van deze camera's is waar je het grootste verschil zal zien vergeleken met een mid-range telefoon.
De foto's zien er erg goed uit en de telelens is een fijne toevoeging vergeleken met veel wat goedkopere telefoons.
Er wordt naast de 3,5x telelens geadverteerd met 100x zoom maar dit gaat om digitale zoom en is in praktijk niet goed bruikbaar, zie laatste foto.
hieronder staan steeds 2 foto's, de eerste is met de Honor Magic4 Pro gemaakt de tweede met een Motorola Moto G 5G plus.

Standaard lens:
Honor Magic4 Pro:

Motorola Moto G 5G plus:

Groothoek lens:
Honor Magic4 Pro:

Motorola Moto G 5G plus:

Telelens 3,5x (heeft de Moto G niet):

Telelens 100x (heeft de Moto G niet):

De prijs is helaas het grootste minpunt van de Honor Magic4 Pro.
Op moment van schrijven staat deze voor €999 in de pricewatch.
De grootste concurrent met verglijkbare specificaties is de Samsung Galaxy S22. Deze is op alle fronten vergelijkbaar en de 256GB variant staat met €817 voor ruim €180 minder te koop.
Door de hoge prijs komt de Honor Magic4 Pro ook in het vaarwater van de iPhone 14 waar voor de 128GB variant zo'n €1020 gevraagd wordt.

Hoewel Honor Magic4 Pro een zeer mooi toestel is dat soepel werkt kan ik deze door de op dit moment erg hoge prijs niet aanraden.
De ervaring is zeker soepeler dan die met een mid-range toestel wat zich vooral uit in het goede scherm en de zeer goede camera.
De UI werkt vlot en soepel maar niet merkbaar sneller dan mij oude mid-range toestel (Moto G 5G Plus)
Helaas kan door de prijs het gevecht met de Samsung Galaxy S22 niet gewonnen worden, wat jammer is want het is een zeer fijn toestel om mee te werken.

Heb jij ook een Honor Magic4 Pro Zwart?

n3othebest,
Dit zijn de reviews waarvoor ik naar tweakers kom _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Inhoudelijk goed geschreven, prettig om te lezen en geeft precies wat je wilt weten als je twijfelt
of dit toestel geschikt is voor jou.
Dank je wel voor de moeite +3 van mij
Bedankt voor de review. Wat ik me nog afvraag, werkt de 3D face unlock ook in het donker?
Met het kleine beetje licht dat het scherm geeft in een verder donkere kamer werkte de face unlock bij mij ook goed.

[Reactie gewijzigd door n3othebest op 14 september 2022 10:32]

Dank je. Ik vraag me nog wel af of het ook werkt in compleet donker. Dan is het volgens mij echt vergelijkbaar met face id van Apple wat voor mij persoonlijk echt wel waarde toevoegt aan het dagelijks gebruiksgemak. Volgens mij is er mom geen enkele andere Android smartphone met vergelijkbare functionaliteit
Ja, het werkt met infrarood dus er is geen licht nodig.
De Huawei Mate 20 Pro uit 2018 had dit ook al en werkt echt feilloos. Hij is zelfs sneller en werkt onder grotere hoek dan de iPhone 13 van m'n vriendin.
:( echt waar, geen vermelding van het feit dat deze phone weer een geweldige Ir-blaster heeft? Je hebt het wel gezien toch? (p.s. TOP toestel =>one to have!) dat missen van de 3,5mm aansluiting voor koptelefoons, en een slot voor een sd-kaartje zal niet door iedereen even hard gemist worden.
Ik denk wel dat jij de aanwezigheid van de IR gemist hebt, O-) wel het benoemen waard!
Inderdaad niet opgemerkt. Voor mensen die weinig tot geen traditionele TV kijken is dit niet iets waar je snel achter komt.
Zal het nog toevoegen.
_/-\o_ thanks, p.s. Werkt ook met airco's, dvd-spelers, projector/beamers etc 👌
Top, zal er een keer goed naar kijken. Kan zeker wel meerwaarde hebben voor mensen die een hele berg afstandbedieningen hebben.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.