Lite-On IHOS104 Review
Bij de keuze van een BD-ROM voor mijn HTPC kwam op de eerste plaats de prijs en als 2de de geluidsproductie tijdens afspelen van schijfjes.
Ik denk dat ik voor beide criteria een topper heb kunnen kiezen, al was het 2de puntje een lichte gok.
Qua prijs kan je moeilijk beter vinden: dit was op moment van aanschaf de goedkoopste BD-ROM in de pricewatch.
Voor de geluidsproductie heb ik wat rondgevraagd op een aantal fora, maar niemand kon me met zekerheid geruststellen. In het algemeen zou Lite-on niet echt luidruchtig zijn door de SMART-X feature (draaisnelheid wordt aangepast aan de werkelijke nood), maar hoe zich dat dan vertaalde in dB's was een gok.
Vanuit de zetel (3-4m afstand) hoor je deze drive niet. Je moet al heel dicht...
Pluspunten
Relatief goedkoop Stil
Minpunten
Soms wel lange spin-up
Eindoordeel
Ik denk dat ik voor beide criteria een topper heb kunnen kiezen, al was het 2de puntje een lichte gok.
Qua prijs kan je moeilijk beter vinden: dit was op moment van aanschaf de goedkoopste BD-ROM in de pricewatch.
Voor de geluidsproductie heb ik wat rondgevraagd op een aantal fora, maar niemand kon me met zekerheid geruststellen. In het algemeen zou Lite-on niet echt luidruchtig zijn door de SMART-X feature (draaisnelheid wordt aangepast aan de werkelijke nood), maar hoe zich dat dan vertaalde in dB's was een gok.
Vanuit de zetel (3-4m afstand) hoor je deze drive niet. Je moet al heel dicht bij de case gaan luisteren eer je wat opmerkt.
Verder boeien leessnelheden me totaal niet. Deze drive zal niet worden gebruikt om content van CD/DVD/BD naar HDD/NAS te copieren. Enkel afspelen van a/v content, en dat doet ie prima.
Als enige 'minpunt' kan ik meegeven dat het soms wel een tijdje duurt eer een schijfje wordt herkend. De drive moet precies een paar keer herproberen vooraleer de spin-up gebeurt. Maar eens dat gelukt is heb ik nog geen problemen ondervonden. Ik til er dus ook niet echt zwaar aan.
Reacties (7)
Zat er bij jouw model het zilveren frontje bij?
Geeft iemand nog antwoord op deze vraag? Ik wil ook wel een BD speler voor minder dan €50 maar dan wil ik wel het maximale uit me blu ray schijfjes halen. Het enige wat ik doe is Blu Ray video's afspelen.kan ik hiermee gewoon het maximalen uit de bluray schijfjes halen? had namelijk niet verwacht dat je voor minder dan 50 euro een bluray speler kon kopen.
verder goede review, kort en bondig!
Waarschijnlijk een foutje in een prijslijst van een leverancier, want ondertussen kosten ze al weer zo'n €48. Heb ik mooi van kunnen profiteren
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/26406/crop605f61193c885_cropped.jpg?f=community)
/u/64204/crop5e333d1575fff.png?f=community)