Specificaties GF GTX 470 (607MHz), 1,25GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N470GTX-M2D12 Review

Steven1978 15 oktober 2010, laatste update op 15 oktober 2010, 815 views

MSI N470GTX-M2D12

Pluspunten

• Grafisch geweld
  • Meerde uitgangen DVi, D-Sub, HDMi

Minpunten

• Geluid
  • Warmte

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Algemeen:
Een fijne kaart voor gaming. Ondersteund DirecX11, OpenGL3.2. PhysX, etc. Maar ook voor photoshop en Premiere Pro CS5 is deze ook geschikt (ondersteund CUDA onder CS5). Maakt wel veel lawaai en blijft stabiel op 80 graden bij extreme belasting.

Featureset:
Alles wat je nodig hebt voor gaming, foto/video editing zit op deze kaart.
Geheugen 1,25GB GDDR5 320-bit
2xDVI
1xHDMI
1xVGA via een adapter
3xSLI configuratie is mogelijk
Geforce 3D Vision Ready

Prestaties:
Ik ben een race fanaat en spel spellen als F1 2010, Need For Speed, etc. Deze doen het vloeiend op 1920x1080 resolutie en dan alle features aan. Heb Mafia II ook geprobeerd en de personages en effecten lijken bijna echt. Dus voor gamers is dit een genot.
Voor CS5 gebruikers is dit ook een goede oplossing. Het ondersteund namelijk de CUDA mogelijkheden in CS5. Wanneer je gaat renderen wordt een deel van de CPU overgedragen aan de GPU. Dus de CPU heeft tijd voor andere processen

Beeldkwaliteit:
Voor mij is dit goed. Scherp en een genot voor je ogen. In games vliegen de beelden voorbij, het lijkt net of jezelf in de race wedstrijd aanwezig bent. Mijn scherm draait op 1920x1080 en alle letters en cijfers zijn scherp engoed te lezen.

Driver ondersteuning en compatibiliteit:
De meegeleverde drivers zijn niet de laatste versies en waren ook niet voldoende voor mij. Maar naar een update naar de laatste versie was alles in orde. Zonder problemen kunnen updaten en alles werd netjes ondersteund onder Windows 7 Home Premium 64-bit

Warmte- en geluidsproductie:
Een beetje aan de lawaaierige kant wanneer je lekker aan het racen bent. Maar na het verplaatsen van de PC een in afgesloten Computer kast valt het niet meer op. De temperatuur loopt op tot 80 graden en blijft dan stabiel (ondanks de PC in een afgesloten computer kast staat. Na het afsluiten van de game loopt de temperatuur in 5 minuten terug naar 40 graden.

Prijs:
Beetje aan de dure kant, maar je krijgt er veel voor terug. Geweldige game play en een stabiel gekoelde kaart.

Heb jij ook een MSI N470GTX-M2D12?

Altijd fijn dat mensen zich de moeite nemen om een review te schrijven, maar kijk wel eerst naar reviews van vergelijkbare producten voor de opmaak en inhoud.

Dingen die je nog kan toevoegen zijn: plaatjes, benchmarks en installatieproblemen.
Welke 3Dmark Score behaal je met de GTX470? Ik denkt dat mijn GTX460 Cyclone oc jou kaartje vermaalt!
Zal de volgende keer eerst kijken hoe andere een review maken over videokaarten.

Ik heb gekozen voor een GTX470 omdat Adobe CS4 en CS5 deze ondersteunt. De GTX460 (nog) niet. Dus mij maakt heel die 3Dmark score niks uit, dus wordt mijn kaartje maar vermalen door jou Cyclone GTX460. Ik hoef niet de beste of de snelste videokaart, als het maar goed werkt met de programma's die deze kaart ondersteunen.
Je hebt helemaal gelijk, its all in the ego.
bedankt voor je review.