Specificaties 19" @ 1280x1024 (SXGA) (TN, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 190C6FS Zilver Review

RoadKill21 26 mei 2007, laatste update op 26 januari 2009, 982 views

Philips 190C6FS Zilver

Pluspunten

• Zeer mooi vormgegeven,
  • Ghosting is bijna niet aanwezig,
  • Goedkoop

Minpunten

• Onhandig en langzaam OSD menu.
  • Warme ingebouwde PSU
  • Geen duidelijke handleiding of cd met daarin alle informatie over de monitor.

Na mijn fiasco met de Samsung 960BF (overshoot van 3FPS) was ik toe aan een nieuwe TFT, mijn 22 Inch CRT meenemen ergens naartoe is nog steeds niet bepaald handig te noemen..

Ik koos wederom voor 19 Inch, een fijn formaat voor een TFT en ik gebruik al vaker de 1280x1024 resolutie, dus dat ben ik gewent.
Mijn doel was om een goedkope, 19" TFT te vinden met weinig ghosting voor zover mogelijk.

Die heb ik gevonden in deze Philips 190C6FS.

Ik gebruik als videokaart driver forceware 91.31 samen met Ultramon voor horizontale desktop.

Draai dit op 1280x1024 @ 75hz 32bits in spellen speel ik hier ook mee,
dat is het handige van Ultramon, je kan per monitor specifiek de refreshrate instellen en ook bij verandering van resolutie detecteerd hij dat, na even goed instellen.

Ik ben er zeer tevreden mee en denk er ook lang met plezier nog gebruik van te gaan maken.
Voor mensen die op zoek zijn naar een TFT die goedkoop is en niet de nieuwste van het nieuwste, dan hoef je niet verder te zoeken en is dit de perfecte keuze.

de aan/uit knop is niet zo fel als bij veel andere TFT's en de kleuren; zilvergrijs met zeer donker blauw bevallen mij zeer goed.Ik gebruik de monitor als dual setup samen met een 22 Inch hp p1230 en in spellen zie ik mijzelf steeds vaker gebruik maken van deze TFT i.p.v. de CRT.
Getest met Counter-Strike 1.6, Battlefield 1942, BF: Desert Combat Final, Battlefield2, Prey, Colin Mcrae2.0, Rally champ2000 en Xtreme en ga zo maar door. Je begrijpt het al, ik speel vaak spellen op de pc.
En weinig ghosting aanwezig, een klein beetje, maar dat went.
Bij het open maken van de ruim ingedeelde doos, zie je dat de monitor is verpakt met twee schuimstukken aan weerszijden ter bescherming zit er ook nog een foam zak omheen. In de doos vind je een stroomkabel, D-sub to D-sub en een zeer beknopte handleiding in de vorm van een A4tje in alle talen.
Bij eerste aanblik, valt op de TFT de overvloed aan stickers op;
8ms sticker, built-in PSU sticker, Lead-free sticker, sRGB sticker, SmartControl sticker, allemaal in de rechter bovenhoek geplakt.
Linksbovenin staat 190C gedrukt, voor het geval je mocht vergeten welke monitor je ook alweer gebruikt, midden onderin staat er in zilveren letters Philips in het groot, met rechts daarnaast de knoppen voor het menu en de aan/uit knop.
De monitor is goed verstelbaar. In de hoogte is dat niet mogelijk, dus is het verstandig om een telefoonboek of een meer praktische oplossing daarvoor te verzinnen.

Heb jij ook een Philips 190C6FS Zilver?

Zou je je positieve en negatieve eigenschappen kunnen inkorten en het verhaal dat er nu staat in je review kunnen plaatsen. Dat is overzichtelijker en duidelijker voor iedereen.