Specificaties Tower, 5 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Gladiator 600 Review

Steven1978 14 oktober 2010, laatste update op 14 oktober 2010, 1.245 views

Cooler Master Gladiator 600

Pluspunten

• Harde schijven van de zijkant in te bouwen
  • Voeding onder in
  • Veel case fan mogelijkheden
  • Geen voeding bij geleverd

Minpunten

• Veel openingen dus geluid van Videokaart fan goed te horen.

Algemeen:
Goede kast die zich makkelijk laat installeren. Zeer geschikt voor overclockers vanwege de vele locaties om case fans te monteren. Dus een echte Coole kast.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Een goede kast waardbij er voldoende plaats is voor extra Hardeschijven en BD/DVD/CD-rom branders/spelers.
Wanneer de kast open staat kun je de hardeschijven er zo insteken, omdat het rek aan de zijkant open is in niet in de kast zelf. Dus geen gestoei met onderdelen (kabels, Videokaart, CPU) die in de weg zitten.

Inbouw mogelijkheden:
Standaard met 2x ventilatoren, waarbij de je front fan voorzien is van een blauwe LED, die met een schakelaar aan de buitenkant aan en uit gezet kan worden.
Voeding wordt onder in geinstalleerd, waarbij de fan van de voeding naar beneden geplaatst kan worden.

Koelings mogelijkheden:
Boven in de kast kunnen er 2 grote fans geplaatst worden, in de zij panneel 2 en achter in de kast ook nog 1. Dit wil dus zeggen dat de kast goed geventileerd kan worden en de warmte goed kwijt kan.

Installatie gemak:
Zonder enig probleem alle onderdelen kunnen installeren. Kabels kunnen goed en netjes weg gewerkt worden zodat deze nooit in de weg zitten.

Prijs:
Prijs kwaliteit is goed. Er zitten standaard 2 fans bij en een frontpaneel met 3x USB en audio.

Heb jij ook een Cooler Master Gladiator 600?

Hoe zit het met de daadwerkelijke 'bouwkwaliteit' van de case? Is het metaal een beetje stevig, voelt het degelijk aan, zijn er nog rare dingen die je hebt gemerkt tijdens het inbouwen?

Ik ben zelf erg van de kwaliteit, en bij cooler master zit je de éne keer voor een dubbeltje op de eerste rij, en de andere keer betaal je weinig en krijg je ook weinig. Hoe zit het bij deze?
Ik heb al 5 Gladiators in elkaar gezet, en het is m'n favoriete behuizing. Prachtig design, zeker voor deze prijsklasse, en veel ruimte/inbouwmogelijkheden. Echt een aanrader. Kabelmanagement kán wel, maar niet veel ruimte.. Denk daar wel aan.

Kwaliteit van het materiaal is uitstekend.
Ik wil graag weten of je er gat ruimte is voor veel kabels, denk aan kabelmanagment , bouwkwaliteit, en netzoals Toenk zegt wat is de kwalliteit?
IS het slappe kast, of een degelijk?

Oh ja en plaats een paar screens!
Het is mijn eerste PC die ik zelf samen heb gesteld en in elkaar gezet heb. Ik zag er eerst tegen op om dit te doen, maar met de handleidingen is het mij allemaal meegevallen.

De kast is stevig. Je zou er 24/7 op kunnen gaan zitten, maar dit is denk ik niet de bedoeling. De zij panelen zijn makkelijk los te halen en weer terug te zetten. Front paneel zit goed vast en komt niet makkelijk los.

Voor de kwaliteit zou ik een 8 willen geven. Van de 9 andere behuizingen die ik ooit heb gehad als consument is dit toch wel de beste.

Kabel management is denk ik ook goed geregeld. Heb onderandere de 3x Sata kabels mooi weg kunnen werken achter een scheidings wand. Hier is denk ik nog wel ruimte voor nog 4 a 5 Sata. Voeding kan ik denk ik ook op dezelfde manier weg werken, maar heb hier nog niet voor gekozen omdat ik overweeg om nog een BD-rom en HDD bij te plaatsen.