Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Lachesis Review

jianryu 14 oktober 2010, laatste update op 14 oktober 2010, 937 views

Razer Lachesis

Pluspunten

• Slik design
  • Voelt stevig aan
  • Is heel tweakable
  • Heeft goede specs

Minpunten

• Na en tijde kunnen er problemen verschijnen.
  • Slecht support

Ik zal het kort houden

Ergonomie
De Razer lachesis zit heel prettig in mijn handen. En na langdurig gebruik zul je er echt geen last van krijgen.
Alle knoppen zitten ook makkelijk in gebruik.

Functionaliteit
Deze muis zit vol gepropt met allerlei functies, waarvan ik maar weinig gebruikt. Wel handig is de knop waarmee je de snelheid van je cursor kan bepalen. Dit kan heel handig zijn als je veel FPS speelt.

Na een weekje gebruiken begonnen de problemen. Als eerst ging de curser telkens haken. Om dit te oplossen moest ik telkens de muis uitpluggen en dan weet inpluggen. Dit moest aantal keren gebeuren voordat ik ongestoord de muis kon gebruiken. Na een aantal weken was ik het zat, dus heb ik een bericht gestuurd naar razer ontersteuning.
Lees verder in "Drivers en ondersteuning"

Precisie
De precisie van de muis zelf is zeeg goed. Maar je moet wel rekening houden dat je de juiste muismat gebruikt. Anders kan hij nog wel eens stotteren.

Bouwkwaliteit
De bouw van dit muis voelt heel stevig aan. Verder is hier weinig over te zeggen.

Drivers en Ondersteuning
Als eerst heb ik op de website gekeken er eerdere gevallen zijn van dit probleem. Ik heb vervolgens een aantal problemen gevonden die erg op de mijne leek. Ik heb de oplossingen die erbij stonden uitgeprobeerd zonder succes. Ik heb achteraf een ticket aangemaakt bij razer ondersteuning. Ik heb na een aantal weken nog steeds geen antwoord, dus heb ik het bericht maar nog een keer gestuurd. Ik heb nooit meer wat van gehoord.

Momenteel is de muis helemaal waardeloos. De knoppen doen het maar de cursor beweegt niet '_' WTF!

In theorie is dit een zou dit muis het waard zijn om 60 euries uit te geven. Maar in werkelijkheid dit niet het geval. Als ik jouw was zal ik deze muis vermijden.
Kortom. Ik zou geen 60 euro uitgeven voor een muis die niet goed functioneerd.

P.S
Meerdere Lachesis gebruikers hebben dit soort problemen gehad

Heb jij ook een Razer Lachesis?

Ik heb dezelfde muis, bij mij werkt hij alleen soms bij het opstarten niet, na repluggen doet hij het vrijwel meteen, denk dat je een ongelukkig exemplaar hebt getroffen en ik geloof ook niet dat jouw ervaring(en) representatief zijn voor het functioneren van dit product. Kortom, je hebt gewoon een defecte muis! Dus teruggaan naar de winkel en/of zoals hierboven al voorgesteld: Razer mailen.
Ik denk dat jij ook gewoon een defecte muis hebt... ik heb iig nog nooit een muis moeten repluggen in heel mijn leven. Overigens een vaak voorkomend probleem bij Razer als je de reviews hier er op naleest.
MSI bord toevallig?

Heb dit zelfde probleem met meerdere muizen op mijn mobo, vrienden van me die ook een MSI en deze muis hebben hebben ook dit probleem.

Ik heb nooit achterhaald wat nou echt de oorzaak is, gebeurt hier een paar keer per maand dat ik hem opnieuw moet aansluiten.
Tip: Mail naar de razer US support, niet de nederlandse/UK.

Toen ik mijn toetsenbord aanmelde mailde ik per ongeluk naar amerika. Ik had binnen een paar uur(!) reply, op een zondag! Binnen ongeveer 2 weken had ik een nieuwe in huis, die ze lieten opsturen via Razer in Duitsland, en de kapotte hoefden ze niet eens terug. Heb dus best goede ervaringen met de Razer support.

[Reactie gewijzigd door Toenk op 14 oktober 2010 12:10]

Zou je aub een spellingcontrole over je verhaal kunnen halen? Er zitten zo veel fouten in dat het eigenlijk heel onprettig lezen is. Het lijkt er op dat je in 2 minuten even een verhaaltje afgeraffeld hebt.
ik heb er 2 gehad.

1ste had het probleem dat ze uitviel regelmatig, unpluggen hielp meestal wel (niet handig tijdens gamen)
2de heeft nooit problemen gehad tot hier toe.

Goeie muizen wel, maar veel slechte exemplaren tussen wel.