Specificaties 40" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE40C750 Review

eijlers 14 oktober 2010, 6.360 views

Samsung LE40C750

Pluspunten

• Mooie TV, goed beeld, goed geluid, eenvoudig in de bediening...

Minpunten

• Meldingen binnen Vista over de PC...

Inbrandgevoeligheid Score: 3
Mooie TV, met veel (nuttige) aansluitingen: HDMI, LAN DNLA werkt prima. Helaas worden niet alle formaten via DNLA ondersteund. Een streamer is handiger, maar ja wel weer een extra Afstandsbediening.

Als je Windows Vista hebt, meldt de TV zich regelmatig, alleen zijn er geen drivers te vinden...

Inbrandgevoeligheid: Geen ervaring mee...

Inmiddels ook de 3D uitgeprobeerd. Half-SBS avi's/mkv's worden goed ondersteund door de TV (van de media streamer). Wel uitkijken met ondertiteling! Dat gaat met de Xtreamer nog niet goed. Deze projecteert de hele ondertiteling op de 'normale' (lees 2D) positie, en niet 2* keer in het beeld.
De bril (oplaadbare versie) sluit de glazen gedeeltelijk zodat je bij heel heldere beelden (heel soms) het rechter beeld in je linker oog krijgt, en dat maakt het vermoeiend. Ook achtergrondlicht en daglicht geeft een knipperend effect: advies niet te ver van je TV af gaan zitten, en echt focussen op je TV.
De 3D uitzendingen van Ziggo van Net5 (digitaal kanaal 15) vallen wat tegen. Er is niet duidelijk wat nu echt 3D is, en wat zelf tot 3D berekend is...

TV-apps zijn nog wat mager. Mis met name uitzendinggemist. Misschien komt dat nog een keer. NOS-Journaal gemist zit er wel op: laatste uitzendingen van (Jeugd) journaal staan er gemiddeld binnen 15 minuten na de uitzending wel op.

Heb jij ook een Samsung LE40C750?

Ik heb de televisie nu ruim twee weken. Was toe aan een nieuwe tv en wilde heel erg graag in 3D gamen met mijn PS3. In begin was ik heel positief, maar eenmaal terug op aarde zijn er toch een aantal zaken die me opvallen in negatieve zin.

Bij Motorstorm 3D is het effect echt indrukwekkend, maar je hebt wel erg last van ghosting. Meestal zie je duidelijk objecten in drievoud terug op het scherm.
GT5 ook aangeschaft. Leuk spelletje btw. De 3D effecten zijn aanzienlijk minder indrukwekkend dan bij Motorstorm, maar toch is het beeld daar in 3D pas echt rampzalig. Met name wanneer je vanuit de cockpit van de auto speelt. Nu heb ik middels instellingen het linker beeld en rechter beeld dichter op elkaar weten te krijgen door in de game de paralax setting van 5 op 1 te zetten en daardoor vallen de projecten bijna helemaal in elkaar. De paralax setting bepaalt de mate van het 3D effect. Hoe lager ik die paralax setting zet, hoe minder het 3D effect. Beetje jammer dus. Dat neemt niet weg dat het probleem is dat beelden die voor het rechter oog bedoeld zijn dus praktisch altijd ook voor het linker ook te zien zijn en vice versa. Volgens mij kan dit niet de bedoeling zijn. Afgelopen donderdag heb ik daarom met Samsung gebeld en vrijdag belde er een monteur op die aankomende week bij me langs komt. Wellicht kan hij er wat aan doen,
Sorry dat ik het zeg maar deze review is nou niet bepaald goed te nomen. Je hebt het alleen over de "extra's" en je geeft weinig tot geen info over de beeld/geluid kwaliteit, ghosting, backlight bleeding, etc etc.
Ben van plan deze tv ook aan te schaffen :)

Hoe is het beeld met de PS3 en snelle games FPS/race games ?

Heb je nou wel last van Ghosting of helemaal niet je zegt niet echt waar te nemen please explain yourself thx.

HDMI etc. kan je toch ook via de zijkant inpluggen ipv de achterkant ??

[Reactie gewijzigd door JT888 op 15 november 2010 14:17]

Een zeer complete review kan je nalezen op http://www.hdtvtest.co.uk...-le46c750-20100709761.htm

Conclusies uit deze test:
- Goed display
- Goedkoop voor 3D tv
- In 3D mode veel crosstalk
- Voor FPS niet echt geschikt vanwege hoge input-lag

[Reactie gewijzigd door Paridaen op 28 december 2010 09:19]

Bezit deze tv en ben er lyrisch over! Wat een mooi 2D beeld en het 3D is echt een lust voor het oog. Het valt me op dat 3D na een kleine 20 minuten minder last krijgt van crosstalking. Of dit aan het opwarmen van deze functie ligt of dat mijn hersenen het beter interpreteren is mij niet 100% zeker, ik vermoed het eerste. Avatar in HD en 3D is echt mindblowing mooi! Dat is voor mij toch één van de redenen geweest om voor een 3D tv te gaan.
Het 3D gamen op de PS3 in GT5 en Killzone 3D demo vind ik wel wat tegenvallen, is erg intensief. Werkt net niet helemaal lekker (veel crosstalk). In GT5 is dit wel te tunen, maar verwacht eigenlijk dat zoiets out-of-the-box werkt, helemaal gezien Sony ook 3D aan het pushen is.
De prijs van deze tv is in mijn ogen zeer redelijk als je kijkt wat je ervoor krijgt. Hij kwam met één brilletje erbij (2 was beter geweest, gemiste kans, alsof je in je eentje van de 3D functie gebruik gaat maken) Ben ook erg blij met de ingebouwde mediaspeler. Hij kan een stuk meer dan die van de PS3 (zo beperkt met FAT32 en ontbrekende mkv ondersteuning, ongelooflijk!)
Zelf vind ik het een nadeel dat extra brillen rond de 65 euro kosten. Hoop dat deze prijs nog gaat dalen en dat er goedkopere alternatieven beschikbaar komen (die ook op andere merken werken)
inbrandgevoeligheid 3 sterren maar je hebt geen ervaring hiermee?...

ehh...

ik heb deze TV onlangs aangeschaft. ik kan het niet anders verwoorden dan perfect.
@ JT888.
Dankzij de geinstalleerde samsung software i.c.m. het 200 hertz scherm zijn snelle FPS/Race games compleet scherp.

Ghosting is niet aanwezig. Dit is precies hetzelfde als bovenstaande. Indien de TV goed wordt geconfigureerd.

De TV heeft 1 HDMI poort aan de zijkant.
aan de achterkant zijn er 3.

Deze hdmi poorten zijn tevens allemaal hdmi 1.4.

[Reactie gewijzigd door Junia op 26 november 2010 11:14]

Onlangs de samsung BD6900 3D blu-ray speler gekocht

pricewatch: Samsung BD-C6900

Na veel 'redelijk' slechte reviews te hebben gelezen over deze tv i.c.m. 3D ben ik er toch maar voor gegaan....

En ik moet zeggen... De 3D kwaliteit is naar mijn mening PERFECT.
In eerste instantie schrok ik, maar indien je de Samsung tv + blu-ray speler van de laatste firmware voorziet en daarbij de juiste instellingen configureert op de TV/Blu-ray speler is het echt prachtig.

(Ik heb helaas nog niet veel 3D films kunnen testen omdat het aanbod niet zo groot is)

[Reactie gewijzigd door Junia op 26 maart 2011 17:30]

Beeld is goed, HD (1080i) uitzendingen via DVB-C via de ingebouwde tuner zijn wat korrelig, maar wel scherp.
BluRay (1080p) vanuit de PS3 ziet er een stuk scherper uit.
Ghosting is niet echt waar te nemen.
Geluid is goed te noemen: door de grote kast kan er flink wat volume uitkomen terwijl de bas niet veel achterblijft. Prima voor kabel uitzendingen. Voor films adviseer ik een HTS geluidssetje. aansluiten hiervan gaat via TOS link. Bij afspelen van content vanaf USB heb je echter GEEN DTS DD naar je HTS! (met de series die ik getest heb).
Asluitingen genoeg, alleen voorkomen deze dat je de TV strak (lees met een muurbeugel van 1cm dikte) tegen de muur kunt monteren. Stekkers zijn dan veel te dik. Antennekabel gaat nog, maar scart, component en de 3 HDMI's en VGA ga je er nevernooit achterin krijgen!
Een muurbeugel die wat dikker is (minimaal 4-5 cm) is het advies.
Helaas is zwart niet 100% zwart: je ziet toch wat lichtere vlekken ontstaan bij zwarte/donkere beelden.
en hoe is dat afgelopen?