Specificaties 2TB 3.5" HDD met USB 2.0, eSATA, FW800 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Studio Edition II 2TB Zilver Review

LocoJ 13 oktober 2010, laatste update op 13 oktober 2010, 838 views

WD My Book Studio Edition II 2TB Zilver

Pluspunten

• veel waar voor je geld
  • goede prestaties
  • betrouwbaar
  • Raid 0,1
  • Stylish (is smaak natuurlijk)

Minpunten

• Misschien wat groot

Mobiliteit Score: 4
Algemeen
Ik heb deze schijf nu inmiddels bijna een jaar in bezit. De reden van deze review is dat ik me totaal niet in de review van Metalrush kan vinden. Dat vind ik zonde van een product waar ik uiterst tevreden over ben.

Prestaties
Ik gebruik de schijf icm de Firewire 800 interface met mijn iMac. Ik heb hem gekocht voor bulkopslag naast de interne schijf. Ik wilde perse een snelle schijf omdat er grote bestanden op kwamen te staan (films, grote audiofiles e.d.) die ik per direct snel moest kunnen aanspreken. Daarom gekozen voor Firewire 800 en een Raid 0 opstelling. Tot nog toe is de schijf snel te noemen. Tuurlijk kan het sneller maar voor dit geld volgens mij niet veel sneller.

Featureset
Alle aansluitingen zitten erop behalve eSata. Die had ik niet nodig en via Firewire 800 haal je het maximale uit de schijven. De Raid 0 (of 1 indien gewenst) vind ik een grote plus t.o.v. enkele schijven van 2TB.

Stabiliteit en betrouwbaarheid
Zoals gezegd nu 1 jaar in bezit en nog nooit iets van uitval, trage reactie, hickups oid gehad.

Compatibiliteit
Plug&play, je krijgt er een cd bij voor meer opties.

Mobiliteit
Het is niet een van de kleinste externe schijven, maar nog steeds makkelijk in een tas oid mee te nemen.

Geluidsproductie
De fans in mijn iMac maakt meer lawaai en die is al stil.

Warmteproductie
Na het kopieren van grote bestanden voel je wel wat warmte, maar bij lange na niet een 'gevaarlijke' hitte. Eigenlijk blijft ie best koel.

Voor de features die de schijf biedt, vind ik de prijs erg schappelijk. Helemaal als je ziet waarvoor deze schijf nu wordt aangeboden. Ik heb er een jaar geleden bijna het dubbele voor betaald. :X :P

Heb jij ook een WD My Book Studio Edition II 2TB Zilver?