GeIL GV34GB1333C7DC Review

SveNRG 12 oktober 2010, laatste update op 28 maart 2011, 327 views

GeIL GV34GB1333C7DC

Pluspunten

• Erg snel. Goede heatspreader.

Minpunten

• Onstabiel op Gigabyte moederbord.

Stabiliteit Score: 1
Dit geheugen was onstabiel op mijn Gigabyte GA-790XTA-UD4 moederbord. En dat zonder overclocken. Een medetweaker had er ook last van op een UD3 plankje. Pas na een voltage verhoging naar 1.545 en de latencies van 7T naar 9T gezet te hebben werd het systeem Prime95 stabiel. Geen ramp, maar je mag toch beter verwachten.

*update* Nu na iets meer dan een jaar hield één van de twee bankjes het voor gezien. Alleen maar errors met memtest. Even hinkelen op de ander terwijl ik wacht op nieuw geheugen. Jammer!

Heb jij ook een GeIL GV34GB1333C7DC?

Ik had dezelfde ram. In combinatie met:

CPU: phenom II x4 955 BE
MOBO:asus evo m4a785td-v

Ik draaide deze op stock voltage en stock latencies. Aangezien beide latjes errors gaven in een memtest kan het zijn dat ze gewoon te weinig voltage hadden of ze kunde de timings niet aan waarmee ze verkocht werden...

Ik had nog garantie en vroeg een nieuw setje aan...
Zelfde probleem...
Niet echt tevreden....
Misschien probeer ik ooit nog eens op een dag op de GeIL latjes op een voltage van 1.545 te draaien en de cas naar 9t te verhogen ;). Als ikdat doe laat ik het zeker weten hoe het gegaan is ;).

Ik gebruik nu Corsair xms3 1600mhz cl 9 ram (8gb). Ben hier zeer tevreden over ;)