Specificaties Full HD met 9x opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Toshiba Camileo SX900 Zwart Review

Freeez 11 oktober 2010, laatste update op 11 oktober 2010, 573 views

Toshiba Camileo SX900 Zwart

Pluspunten

• Prijs voor deze HD camera
  • Scherm

Minpunten

• Ergonomie
  • Te iel allemaal
  • Losse lensdop

Beeldweergave Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Features Score: 3
Design & bouwkwaliteit Score: 2
Onlangs Toshiba SX900 aangeschaft.
Pluspunten
Prijs voor deze HD camera
Scherm is goed

Minpunten
- Ergonomie
het toestel is te klein voor mijn handen. T'is ter grote van een dubbel dikke gsm !
Mijn vingers komen niet uit daar waar de knoppen zitten. Ook zijn de knoppen redelijke gevoelloos
De zoom knop zat zelfs vast. Inzoomen ging redelijk, uitzoomen met zoveel kracht dat de behuizing kraakt.
De hand band is te iel, en red het niet met mijn iets te grote handen.
- aansluitingen
Ik vermoed dat de afsluit kappen niet het eeuwige leven hebben, hoeft ook niet,
doch ik vermoed dat deze niet door de eerste maand heen komen
- Losse lensdop:
Sorry, ik zie liever de ingebouwde lens afsluiter. De losse variant bungelt er maar een beetje bij.
Je zit ook makkelijker met het hanteren, met je vingers op de lens, omdat de lens zelf er niet diep genoeg in ligt.
- Stabilisatie is aanwezig, doch geven toch niet helemaal rustig/soepel plaatje af.
Heb ik betere varianten van gezien (b.v Panasonic HDC-SD60)

Conclusie:
t'is niet mijn camera. Deels door mijn grote handen is het überhaupt niet slim om een camera via het internet te bestellen. Mijn fout !
Doch de gevoelloze en slecht functionerende zoom knop vielen me zwaar tegen. Het plaatje is redelijk goed. Op het scherm komt hij goed over, doch ik heb beter stabiliserende camera's gezien.
Verder heb ik de camera niet echt bekeken, (losse functies etc.), daar het voor mij snel duidelijk was dat dit geen huwelijk zou worden. Ik heb de camera ook geretourneerd, en een andere eerst uitvoerig geprobeerd en aangeschaft.

Heb jij ook een Toshiba Camileo SX900 Zwart?