Canon PowerShot A520 Review

Rense Klinkenberg 10 augustus 2007, laatste update op 10 augustus 2007, 544 views

Canon PowerShot A520

Pluspunten

• Handige draaiknop voor alle verschillende modi
  • Degelijk ontwerp, ligt goed in de hand
  • Veel features voor een basis model

Minpunten

• Beweging in de lens, waardoor het gammel aanvoelt

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
In februari heb ik mijn camera gekocht voor een stage in het buitenland. Meteen het eerste weekend lekker door een grot gekropen, maar dat vond de lenscover niet zo leuk. Hierdoor moest die telkens handmatig opengepeuterd worden. Terug in Nederland even later repareren, omdat ik er toch een verzekering bij had.

De foto's die genomen zijn met de camera zien er erg goed uit. De foto's zijn helder en de kleuren zien er ook natuurlijk uit.

Een handige feature is de panorama-hulp. Doordat je op het scherm het laatste stukje van de vorige foto kan zien, kan je er moeiteloos panorama's mee malen. Op je PC kan je de losse foto's uiteraard weer aan elkaar plakken met de meegeleverde software.

Al met al ben ik erg tevreden over deze camera.

Heb jij ook een Canon PowerShot A520?

Bouwkwaliteit geef je een slechte beoordeling terwijl je als positieve eigenschap een Degelijk ontwerp noemt? Ik heb de camera zelf ook en vind de bouwkwaliteit gewoon goed. Het voelt allemaal stevig en solide aan, zeker voor zo'n compact camera. Ik heb alleen wel last van hetzelfde probleem met de lenscover. Na een jeeptocht door de bergen is er waarschijnlijk stof in gekomen, want de lenscover blijft haken tijdens het openen. Daarnaast vind ik een vervelend nadeel de lange oplaadtijd van de flitser. Dit was bij mijn vorige camera (een A70 met 4 batterijen i.p.v. 2) een stuk beter.
Mede door het probleem met de lenscover heb ik de bouwkwaliteit slechter beoordeeld. Verder had de lens zelf ook wat stabieler gemonteerd mogen worden aan de camera zelf. Het ontwerp, qua vormgeving dus, is wel degelijk. Geen overvloed aan kleine brakke klepjes, losse knopjes of iets dergelijks.