1 review

Probotector 2, NES

Specificaties NES • Shooter • 12 jaar - Bekijk alle specificaties

Probotector 2, NES Review

linksquest 18 juli 2022, laatste update op 18 juli 2022, 249 views Product gekocht

Probotector 2, NES

Probotector II: Return of the Evil Forces is een geweldig vervolg op het eerste spel, het heeft voor mij wel even geduurd voor ik hem eindelijk aan mijn NES collectie kon toevoegen, maar het is een toffe aanwinst. Lees hier mijn volledige review.

Pluspunten

• Geweldige game
  • Komt echt op skills aan
  • Grafisch dik in orde
  • Goeie muziek

Minpunten

• Vijanden hadden iets meer afwisseling mogen hebben

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5

Na het redden van de wereld in de eerste Probotector, komen de Aliëns terug voor wraak.

Probotector 2 speelt zich een paar jaar na de gebeurtenissen van deel 1 af, de Aliens zijn terug en hebben een militaire basis gekaapt. Het is aan jou en je partner de taak om de Aliens te verslaan en de basis te heroveren. Probotector II: Return of the Evil Forces is de Europese naam voor “Super C”, ook wel bekend als Super Contra.

De gameplay is precies het zelfde als in Probotector 1, en dat is goed nieuws. Want die besturing zat prima in elkaar, zo goed dat het echt op je skills aankwam om de game uit te spelen. Probotector is misschien wel een van de moeilijkste games ooit gemaakt, dat komt omdat je na 1x geraakt te worden al dood bent. Je hebt 3 levens, dat betekent, 3x dood, game over. Je hebt gelukkig wel 2 continues zodat je in het level waar je game-over ging verder kunt. Je kunt natuurlijk door punten te verzamelen, die je krijgt met het slopen van je vijand, extra levens krijgen. Het is super pittig, maar een uitdaging is het wel.

Grafisch gezien was contra een hele mooie game voor op de NES, alles zag duidelijk en netjes afgewerkt uit. De muziek is net als het eerste spel erg mooi en herkenbaar. De geluidseffecten zijn precies als in de eerste game en blijven gewoon goed. Ik kan er weinig anders over zeggen dan dat de game er grafisch goed uit zag, maar bij dit spel komt het voornamelijk op de gameplay aan.

Probotector II: Return of the Evil Forces is een geweldig vervolg op het eerste spel, het heeft voor mij wel even geduurd voor ik hem eindelijk aan mijn NES collectie kon toevoegen, maar het is een toffe aanwinst. De game is misschien nog wel wat pittiger als zijn voorganger, maar dat mag de pret niet bederven. Ik kan deze game alleen maar aanbevelen.

Heb jij ook een Probotector 2, NES?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.