Specificaties 13,3" (1366x768), 640GB - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N Review

PWM 10 oktober 2010, laatste update op 10 oktober 2010, 806 views

Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N

Pluspunten

• Uitstekende prestaties
  • Erg stil
  • Nauwelijks warmte
  • Zeer, zeer lange accu duur
  • Degelijk gebouwd
  • Lage prijs

Minpunten

• Linkermuisknop vergt gewenning

Ik wilde even een korte review schrijven van deze Acer laptop, die ik al weer in januari heb aangeschaft. De laptop kostte 450,-, en daarvoor kreeg ik:
  • 13.3 inch 1366x738 scherm
  • SU4100 Dual Core proc
  • 4GB intern
  • 500GB 7200RPM schijf
  • 9-cell accu
  • HDMI
  • Windows 7 Prof x64
Verder zijn natuurlijk alle standaard zaken als Wifi-N, cardreaders e.d. aanwezig.

Mijn initiele plan was de HD te vervangen voor een snelle variant. Ik ging er vanuit dat de standaard, enorm grote, HD waarschijnlijk enorm traag zou zijn. Niks bleek minder waar, het was een heerlijke snelle schijf, 7200RPM en erg stil.

De reden dat ik deze review schrijf, is dat je vaak negatieve verhalen leest over Acer. Deze laptop is echter van uitmuntende bouwkwaliteit. Hij is super degelijk, enorm stil en heeft nauwelijks tot geen warmte ontwikkeling. Dit gaat samen met uitstekende prestaties, zowel in normaal gebruik als bijvoorbeeld het kijken van Full-HD films via de HDMI out.

De laptop heeft nog 1 heerlijk pluspunt, zijn accu. De laptop gaat zonder problemen tussen de 10 en 12 uur mee. Ook het kijken van meerdere films achter elkaar is geen probleem.

Het totaalplaatje van deze laptop is dan ook gewoon heel erg goed. Nog voor je het scherm goed en wel hebt opengeklapt is de laptop al wakker geworden. Eigenlijk zet ik hem nooit uit, aangezien hij in standy gewoon nooit echt leeg raakt door de goede accu. De laptop is dus altijd direct gebruiksklaar, en word om die reden ook erg veel gebruikt, naast de wat zwaardere zakelijke laptops die ik in huis heb.

Voor deze prijs een absolute aanrader. Nieuw zijn ze moeilijk meer te vinden aangezien ze zijn opgevolgt door de 3820T. Mocht je er nog 1 vinden, nieuw of gebruikt, maak je geen zorgen, het is een toppertje :)

Heb jij ook een Acer Aspire Timeline 3810TZ-414G64N?

Is de harde schijf een Samsung HM640JJ? Zo nee, welke dan?

[Reactie gewijzigd door Philflow op 10 oktober 2010 18:20]

Excuus, ik heb een foutje gemaakt :) Het betreft een 500GB schijf in dit model. HEt is wel de 414GN, dus wellicht is de pricewatch fout geweest.

Het gaat om een: Western Digital Scorpio Black WD5000BEKT
Dan zou je de 414G50N moeten hebben, schijfgrootte zit bij Acer altijd in het typenummer verwerkt