Zalman CNPS7700-AlCu Review

brid 10 augustus 2006, 580 views

Zalman CNPS7700-AlCu

Pluspunten

• goede koelprestaties
  • makelijk te installeren

Minpunten

• prijs
  • omvang

Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
installtie

De koeler is redelijk makelijk te installeren, helaas zat alleen de outtake fan van mijn solteck kast net iets te laag waardoor het allemaal een beetje krap word, maar gelukkig paste het wel zonder de koeler aan te passen. Anders had hij zonder problemen op mijn Asrock p4dual-880pro gepast.

prestatie

Over de koel prestaties mag ik niet klagen, het is nu ongeveer 30 graden in de kamer waar de pc staat en ongeveer 35 graden in de kast. De zalman is in staat om mijn p4 2,8 GHz idle op +- 40 graden te houden en 49 stressed. Nu het wat koeler in de ruimte is blijft de idle temperatuur rond de 36 graden en stressed 42 graden.
Met de standaard intel koeler lag de idle temperatuur meestal rond de 50 graden.

Geluidsproduktie

Over de geluids productie kan ik helaas niet veel zeggen. Alles word overstemd door de cooler op mijn Asus 7900GT

Heb jij ook een Zalman CNPS7700-AlCu?

;( *dezelfde tekst die er bij alle surveys onder de 200 woorden staat* ;(

Had in ieder geval vermeld WAT voor processor idle op +-40 graden zit. Is het een Athlon XP-M(LV) of een Prescott EE?
Enige wat deze "survey" toevoegt is dat er een bepaald type soltek kast is die wat vervelend doet met deze koeler.

Heb je vinnen om moeten buigen om het te laten passen of is het alleen maar krap? Of heb je de outtakefan maar weggehaald nu?

Edit1:
Registratiedatum Dinsdag 16 januari 2001
Laatste reactie Woensdag 22 mei 2002
Heb je de andere surveys wel eens bekeken? Het is natuurlijk heel fijn als je je ervaringen over een product wilt delen (goed of slecht) maar begin dan minstens met kopjes en uitgebreidere uitleg. Een kwartiertje meer werk erin steken en deze zeur kan weer tevreden zijn :Y)
Ik heb na aanleiding van je opmerkingen wat aanpassingen gedaan. Ik hoop dat het nu allemaal wat duidelijker is.