Specificaties 22" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 22LE5500 Zwart Review

vfvandijk 8 oktober 2010, 1.357 views

LG 22LE5500 Zwart

Pluspunten

• Mooie kleuren, scherp contrast, ruime aansluitmogelijkheiden, mooi en superplat uiterlijk en prettig in het gebruik en goed in de hand liggende afstandsbediening. Overzichtelijk intern menu en ingebouwde DVB-tuner. Combinatie van LED, LCD en Full HD op 22 inch formaat.

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen!

Ik heb de 22LE5500 van LG gekocht omdat ik op de eerst plaats goede ervaring heb met LG producten en verder omdat ik graag HD wilde kijken (daartoe een LG Blu-Rayspeler aangeschaft). De doorslag gaf de combinatie van LED met LCD en Full HD in een klein scherm (22 inch) voor een goede prijs (ik betaalde ¤319 bij 4Launch inclusief bezorging maar is inmiddels al weer voor minder te krijgen).

De 22LE5500 komt in een compacte verpakking samen met voedingsadapter en voedingskabel en een voet die er makkelijk op te bevestigen is met een klik en 4 bijgeleverde schroeven. Verder is er een prettig in de hand liggende afstandsbediening met bijgeleverde batterij en goed leesbare getallen. De TV ziet er mooi uit, is superplat en weegt maar 4 kilo. Hij heeft meerdere HDMI ingangen, een USB ingang, diverse video en audio in- en uitgangen, een SCART ingang (géén uitgang) een TOS-link en plaats voor een CI module voor bijvoorbeeld Digitenne zodat je geen los 'kastje' meer nodig hebt. Dat wil ook zeggen dat de 22LE5500 een ingebouwde DVB-tuner heeft! Er zit echter géén ethernet aansluiting op dit in tegenstelling tot sommige afbeeldingen en berichten op het internet. De maximale resolutie is die van Full HD.

De kleurweergave is geweldig en heel gebalanceerd, rood is ook echt rood, blauw echt blauw en groen echt groen! Het contrast is ook heel erg goed, ik zie veel diepte in de beelden. De kleuren lopen niet in elkaar over. En zwart is ook echt zwart.

Ik heb nog geen ghosting kunnen constateren in mijn tv en heb tot nog toe ook geen pixeldefecten gezien.

De behuizing zit stevig in elkaar als uit één stuk gemaakt. Op de tv zitten geen knopjes (of eerlijk gezegd, heb ik ze nog niet ontdekt) alles loopt via de uitgebreide afstandbediening.

Het interne menu is ook heel duidelijk. Je ziet meteen wat er aangesloten is en je kun makkelijk kiezen tussen de diverse input-bronnen. Ook het installeren van de zenders gaat automatische en goed (ik heb een ci module van Digitenne met smartcard en versterkte antenne). En als Computer monitor is ie helemaal het einde!

Het geluid is helder maar mist naar mijn smaak hier en daar wat laag. Tenzij je 'm op je stereo aansluit natuurlijk!

HD kijken is een groot genot! Je vraagt je af hoe je in vredesnaam zolang naar beelden in zo'n lage kwaliteit hebt kunnen kijken als je weer switcht van hd naar sd!

Heb jij ook een LG 22LE5500 Zwart?

Bedankt voor de review,

Heb dit scherm gister ook besteld voor op mijn slaapkamer, hopelijk is zoals jij omschrijft.
Ga hem namelijk aansluiten voor zowel tv en voor mijn computer ;)