Zalman CNPS9500 LED Review

Woutro 5 oktober 2006, laatste update op 25 oktober 2006, 884 views

Zalman CNPS9500 LED

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Prestaties
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Rommelige installatie

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
Zeker een aanrader deze koeler. Ik had hem gekocht omdat ik flink ging overklokken, en goede survys erover had gelezen.

De prijs (45 euro) vond ik eerst erg hoog, maar qua prestatie is het deze zeker waard!

De geluidsproductie is van zeer laag tot best hoog, wanneer je deze op z'n laagste stand zet, hoor je hem gewoon niet. Maar op zen hoogste stand wordt het een stofzuiger.

Koeling: Zeeeer goed. Toen ik met mijn P4 640'je op 4.2GHz zat bleef deze toch nog onder de 50 graden. Op stock kloksnelheden is dit rond de 30 graden.

Installatie: Hier ben ik wat minder over te spreken. De handleiding is hopeloos, en je moet vooruit denken of het wel gaat passen, niet de beste dus qua installatie.

Conclusie: Een toppertje, echt perfect voor de overklokkers, want op zen laagste stand koelt deze bij hoge overkloks nog voldoende!

• Intel P4 640 @4.2GHz
  • Coolermaster Wavemaster Yellow
  • ASUS P5ND2-SLI
  • Windows XP

Heb jij ook een Zalman CNPS9500 LED?

zo ingewikkeld vond ik het niet alleen wel erg rot dat het mobo er uit moest. al bij al een goede aankoop ( ook voor de blingbling )
Ik heb deze koeler laatst ook ge´nstalleerd bij een vriend van me, en ik moet zeggen dat ik wel eens sneller een koeler ge´nstalleerd heb.

Maar waarschijnlijk lag dit aan de backplate en de schroeven, ik moest de backplate tegen het moederbord aandrukken voordat de schroeven "pakten".
Dit was op een Socket 939 trouwens.
Goede koeler maar het enige wat is heel vaag vond was dat hij nog lichtelijk beweegbaar was. Alle andere CPU koelers zaten muurvast, maar dit dingentje is beweegbaar :/
Bij mij ging het installeren erg onhandig omdat ik de handleiding vooral erg onhandig vond. En het de eerste keer was dat ik zon ding installeerde.

En dat bewegen, komt omdat hij lost zit op de bracket;)

Geluidsproductie bij maximale belasting is wel erg hoog btw.. :Y)
ik vond hem maar wat slapjes hangen op mijn 939 socket..

ga nu maar eens de tower 120 proberen op me nieuwe e6600
je hebt 1 ghz overgeclockt, das knap is het niet leuk om daar ook een screenshot van te maken en neer te planten,
Gepost door Bomvoyage - donderdag 5 oktober 2006 21:30 Score: 0 (Gemodereerd)

[reageer] Gepost door Xblade2342 - donderdag 5 oktober 2006 21:33 Score: 0 (Gemodereerd)
http://www.woutro.nl/pc/superpi6 :*)

Ik denk ik rond de 1.59 vcore..
ja ik wil ook screens zien en wil hoeveel extra voltage nodig is voor extra 1GHZ :9
Kan de ventilator het beste naar boven of naar beneden gericht worden voor de beste koel prestaties?
Ik kon daarover in de handleiding ook niets terug vinden :'(

edit:

Toevalligerwijs werd deze vraag al beantwoord in tweaking & cooling algemeen.
excuses voor de survey vervuiling |:(