Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE32C630 Zwart Review

VonDyk 6 oktober 2010, 2.043 views

Samsung LE32C630 Zwart

Pluspunten

• Specificaties
  • Game modus

Minpunten

• 8 MS (word gecompenseerd door de game modus)

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Orienteren
Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe tv. Ik ben van mening dat je eerst je tv moet zien hoe het beeld er uit ziet voordat je het besteld. Ik ben hierop naar de BCC gegaan om wat schermen te kijken. Ik had toen der tijd de LG 32LD550 op het oog. Deze had hele goede eigenschappen en specs. Alleen bleek dat deze alleen via internet te koop was en niet bij hun in de winkel. Deze gok wou ik niet wagen.

Kiezen
De medewerker van BCC overhoorde mij over wat ik ongeveer wou. 32 inc, full dh, 100 hertz, hoge contrast en snel reactie tijd ivm een playstation 3 die ik er gelijk bij kocht als media station. En uiteraard voor paar exclusive spellen zoals grand turisimo 5. Hij liet me de Samsung LE32C654 zien. (zelfde eigenschappen als de 630 alleen de 654 had iets hogere contrast maar ook een internet aansluiting. Aangezien ik deze niet nodig had, vertelde hij me dat hij nog een model had de 630. Deze had geen internet aansluiting/software en was om dit geintje al 70 euro goedkoper!

Bestellen
Ik heb de tv bij bobshop besteld tegelijk met de playstation 3. De tv kwam 1 dag later als de playstation 3 (lang leve TNT post sortering). Als je vragen heb over de bestelling bij bobshop kan je ook gewoon live chat gebruiken. Deze functie vond ik erg fijn dat er een echt persoon aan de andere kant zat. niet zoals bij bol.com waar een script je tien keer vraagt hoe kan ik je helpen.

Product
De tv kwam na 3 dagen thuisbezorgd. Na de poot gemonteerd te hebben (past maar op 1 manier) viel me al op dat die poot er scheef onder stond. Niet erg rampzalig wat mij betreft. Ik woon buiten de bebouwde kom dus ik maak gebruik van digitenne. Het beeld is van een afstand van 2 meter goed te zien. als je dichterbij gaat zitten is het beeld wel blokkerig. De playstation geeft uitermate scherp beeld hoe dichtbij je ook zit! Als multimedia is dit apparaat uniek! films streamen van mijn pc gaat vlekkeloos behalve blueray en sommige full hd films moeten even ingeladen worden maar dat komt door me trage switch. Games spelen op deze tv schrok ik eerst van! Besturing was zo laat met een race spel dat ik elke bocht uit vloog. de beste man van de BCC zij dat dit apparaat 8ms vertraging heeft! gelukkig heeft samsung een GAME modus op de tv waardoor je geen/nihil vertraging meer hebt. (deze optie kan je trouwens vinden bij menu -> plug & play -> algemeen -> spelmodus) want ik heb hier lang na lopen zoeken ;)

Advies
Deze tv is de prijs wel waard! goede specificaties. Mooi beeld en de spelmodus is uniek voor gameplatforms. Mocht je geen groot budget hebben is deze tv elke cent waard. Heb je iets groter budget zou ik toch nog een paar slagjes groter nemen ;)

Heb jij ook een Samsung LE32C630 Zwart?

Speelt je tv ook WMVHD?
Als je die motion zooi uit zet, die beeldverbeteraars dus, dan zul je helemaal geen last meer hebben. Door die beeldverbeteraars komt waarschijnlijk die vertraging.
Ik heb de tv vanmiddag gekocht en na veel moeite alles geprogrammeerd (ik had de ci+ kaart verkeerd zitten). Wat opvalt is dat filmnet haarscherp beeld geeft maar zodra ik hem op b.v. cartoon network zet zie ik alle bewegingen onscherp en schokkerig, ook lijkt het beel dan blokkerig. Motion "zooi" uitgezet maar dat bracht geen verandering, wie helpt?
Groeten roger
Die poot kun je toch gewoon rechtzetten mbv de schroefjes aan de onderkant?

Kan me wel vinden in je review: aardige tv voor een aardige prijs. Goedkoop alternatief voor de 650 die wat meer flauwekul aan boord heeft.

(Mijns inziens overigens het meest storende: als je het geluid via een surroundsetje laat lopen en de tv dus op mute zet dan kan blijft dit symbool de hele tijd in beeld staan. Slecht over nagedacht, lijkt me)
Speelt je tv ook WMVHD?

WMVHD is volgensmij toch alleen een codec/bestands formaat? Ik speel alles af via me ps3 in combinatie met de PS3 media software die van mijn pc een draadloze connectie heeft met de ps3. Dit word dan gestreamd net als youtube. Het licht aan je router hoe snel deze verbinding is. Bij mij thuis kan ik wel 720P videos streamen. maar 1080P en blueray films loopt erg schokkerig door mijn slechte router :D

Hier heb ik geen last van. Ik heb 2 oude hifi boxen aangesloten op een oude versterker die. Deze boxen waren vroeger het beste van het beste en werkt nog prima. Dat mute teken heb ik er echter niet op het scherm staan.
@trek2200: ik heb de 40" versie van deze LCD en heb een soortgelijk issue met SD kanalen die uitzenden in lagere resoluties (576i). Via de INFO knop zie je de resolutie waarin het kanaal uitzendt (576i/720p/1080i). Ik heb daarom mijn externe HD/SD ontvanger via HDMI aangesloten en daarmee via de ingebouwde upscaling een zeer scherp beeld (1080i ook met SD kanalen). Het ligt niet aan de CI+ kaart, maar aan de ingebouwde tuner.
@ trek2200
Het probleem met bijvoorbeeld Catroon Network is dat het niet gemaakt is voor digitale televisie. Bekijk de zenders op een ouderwetse beeldbuis en het is wl scherp. Cartoon Network zal daardoor helaas nooit scherp en vloeiend te bekijken zijn op een flitsende lcd-screen. Veel filmpjes die worden getoont zijn misschien wel tien jaar oud. We gaan er allemaal van uit dat als we het beste van het beste kopen dat alles er perfect uitziet, vaak valt dit tegen door de programma's die worden uitgezonden. Ik hoor hier wel vaker mensen over klagen. Maar helaas is daar geen oplossing (we gaan niet aan een oude beeldbuis omdat niet alle tv-zenders scherp te bekijken zijn). Bevalt de televisie verder wel? Ik twijfel zelf nog, zou de tv voornamelijk gebruiken om mijn MacBook Pro en Xbox360 aan te sluiten, zal voornamelijk films kijken en gamen. Ik kijk op het moment namelijk niet zo veel tv maar ik sluit niet uit dat ik in de toekomst dat wel ga doen. Vandaar liever een tv dan een monitor. Wat hebben jullie trouwens betaald? Ik zag de tv bij de Mediamarkt in Utrecht voor 479 euro staan.
Sorry voor de dubbele post