Asus WL-500g Premium Review

Romio 16 juli 2006, 1.104 views

Asus WL-500g Premium

Pluspunten

• USB mogelijkheden (usb-hub er achter schijnt ook te werken heb het nog niet gestest).
  • Downloaden zonder de pc (wel nodig om de download te starten).
  • 10/100mbit op de wanpoort.

Minpunten

• Documentatie (bij mijn oude draytek had ik toch veel meer documentatie).
  • reboot van 20 seconden?? moet dat? kan het ook korter.
  • Firmware installeren duurt lang.
  • Alleen vpn passtrough.

Beheerbaarheid Score: 4
Na lang zoeken en informeren naar (voor mij) de beste router heb ik besloten om toch maar de asus te nemen. Moest upgraden i.v.m. met de snelheidsverhoging van @home en mijn oude draytek 2200E kon het niet meer aan.
Besteld en een paar dagen later kon ik hem ophalen.
Doosje open en ja hoor daar is die dan. De WL500g-Premium.
Doosje toch maar een keer ondersteboven gehouden maar nee niets extra's was toch wel wat meer van asus gewend wat betreft de mobo maar nee hier zit alles in wat je nodig hebt om hem aan de praat te krijgen. Netwerk kabeltje, adapter, atenne, documentatie/cd en de router.
Ok nu de configuratie.
hmm, leuk een welkoms boodschap, klik weg ermee. wizard leuk, weg ermee.
Nieuwe firmware erop, jeetje duurt dat zo lang? kan het ook sneller? (nee dus)
Ok computernaam invullen en kijken wat de doorvoor snelheid is naar internet. Wow 8 mbit :D nice. Ok en nu Wifi. WPA2-PSK. ok dat gaat niet goed ik krijg geen ipadres. Ok nu ff open proberen, hmm ook geen ipadres. Na een paar dagen configureren en testen (wifi alleen) heb ik hem toch aan de praat en waar lag het aan? mijn laptop. lang leven windows die niet op een andere key wilde draaien (nu dus wel).
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn nieuwe aanwinst. Ok de documentatie mocht wel wat uitgebreider.

Heb jij ook een Asus WL-500g Premium?