BenQ FP93GX Review

smokey 13 juli 2006, laatste update op 29 juli 2014, 466 views

BenQ FP93GX

Als de ghosting/responsetijd/inputlag een crt dichter zou benaderen dan waren de minputen voor lief genomen. Hoe erg je last van ghosting hebt is erg subjectief, maar speel je 1st person shooters dan ik me niet voorstellen dat iemand tevreden met dit display zal zijn.

Pluspunten

• tft met minste ghosting?
  • mooie afwerking
  • hij is plat

Minpunten

• kan niet tippen aan responsetijd en contrast van een goede crt
  • vrij prijzig tov kwalitatief hoge 2de hands CRT's die zich nog op de markt bevinden
  • kijkhoeken
  • contrast

Eerste ervaring met een TFT. Ik vergelijk met een CRT dus wat misschien niet helemaal 'fair' is. Dit zou de eerste goede tft voor (snelle) games moeten zijn (gaat worden gebruikt bij tournaments).

Voor de gemiddelde gamer zal de ghosting acceptabel zijn. Voor een serieuzere fps gamer is de ghosting onacceptabel.

Contrast is veel lager dan bij mijn oude CRT (HM704UTC). Dit wist ik en zou ik voor lief nemen, ben alleen teleurgesteld over de toch nog overduidelijk aanwezige ghosting bij snelle fps games met AMA enabled. Heb hem na een week dan ook teruggebracht en een nieuwe CRT gekocht.

De kleurweergave valt me mee ondanks dat zwart aan de grijze kant is ben ik toch verrast bij de kleuren voor een tft.

De kijkhoeken zijn uiteraard ook een minpunt.
o ja en hij had helaas 1 rode dode pixel. zo'n pixel is minder hinderlijk dan ik had verwacht trouwens.

Ben je een competitieve gamer dan zou ik aanraden nog niet aan een tft te beginnen. Voor een LAN party is het wel een mooie optie.

Heb jij ook een BenQ FP93GX?