Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N53JN SX035V Review

CktseNewbie 3 oktober 2010, 1.539 views

Asus N53JN SX035V

Pluspunten

• Stil en niet warm
  • Aluminium behuizing
  • USB 3.0
  • toetsenbord
  • Opstarten

Minpunten

• Keypad ( de 0 is kleiner dan normaal)
  • Jammer dat het geen I7 core is.

Al een tijdje wilde ik een nieuwe laptop aanschaffen, niet een low budget, maar eentje die een paar jaar meegaat. Mijn vorige laptop was ook een Asus en ik heb redelijk goede ervaringen met Asus. Mijn budget was ong 900-1100 euro. Had op laptopshop en takeitnow (wilde de N61 of de N53) gekeken voor asus laptops maar vaak waren ze uitverkocht. Uiteindelijk had ik dus de Asus N53JN-SX035V gekocht bij Mycom voor de prijs van 875 euro.

Heb de laptop al ongeveer 2 weken en tot nu toe zijn mijn meningen over:

*Feature set:
Qua prijs-kwaliteit verhouding vind ik de laptop wel in orde.

*Prestaties:
Reageert snel (miss omdat het nog nieuw is en omdat ik niet heel veel dingen op mijn laptop heb). Verder heb ik nog niet met games getest.

*Beeldkwaliteit
Voor mensen die verwend zijn met Full HD en hoge resoluties heb ik wel gelezen in reviews dat ze de 1366-768 erg laag. Zelf vind ik het niet zo heel erg en is de beeldkwaliteit wel goed.

*Bouwkwaliteit en robuustheid
Vind de aluminum of metalen behuizing erg mooi en elegant en het zorgt ook voor een stevige look. De laptop is over het algemeen zeer stevig gebouwd.

*Ergonomie
Helemaal prima

*Warmte- en geluidsproductie
Erg stil en weinig warm. Bij de afsteuning van de polsen i.t.t. HP pavillon van mijn susje is het lekkr koud, dit komt ook door de aluminum of metaalachtige behuizing. Wel is het zo dat volgens mij wanneer de accu bijna leeg is dat het wel meer warmte produceert. Ook denk ik dat naarmate de laptop ouder wordt het ook meer warmte en geluid produceert (ervaring met andere asus).

*Mobiliteit en accuduur
Qua mobiliteit is het wellicht ietsjes te breed. De 15 inches laptops zijn vergeleken met de laptops van 2 jaar geleden wat breder en korter. daardoor lijkt het op een 17 inch laptop qua breedte een beetje op. Echter is de laptop wel compact, dus hem meenemen is niet egt een probleem.
De accuduur is normaal. Omdat het nieuw is en de laptop voorzien is van super hybrid engine en nvidia optimus is de accuduur iets langer dan 2 uur (ong. 2,5). Ben er wel tevreden mee.

*Prijs
Toen ik bij Mycom informeerde naar Asus laptops met minstens een I5 core, had ik verwacht dat ik minstens 1000 zou gaan uitbesteden. Toen het echter 875 euro bleek te zijn en dan ook nog eens de N53 serie die ik een tijdje wilde maar nergens op internet kon vinden, viel het me erg mee.

Heb jij ook een Asus N53JN SX035V?

Ik las op internet ergens dat er een plastic cover over de webcam zit. Zou je hier een foto van kunnen maken?
Ik kan me niet voorstellen dat 'Jammer dat het geen i7 core is' een negatieve eigenschap is, als je dat vooraf gewoon weet bij de koop van de laptop. Ik vind het dan ook een enorm waardeloos punt. :'(
Heb je deze nou bij MyCom besteld, want ik heb nog geen enkele winkel kunnen vinden die hem in de webshop op voorraad heeft.

Voor de rest mooie duidelijke review. Heb op een andere site (weet niet meer welke) nog wel gelezen dat de fans nogal luid kunnen zijn. Wat zijn jouw ervaringen daarmee?

[Reactie gewijzigd door BrainSmasher op 16 oktober 2010 12:59]

Wat voor een garantie zit op deze machine?