AMD Athlon 64 X2 5600+ Tray Review

Pesu 3 oktober 2010, 622 views

AMD Athlon 64 X2 5600+ Tray

Pluspunten

• Snel
  • Goed in multitasken
  • Goedkoop

Minpunten

• Verpakking

Hallo medetweakers.

Bij deze een korte review over de AMD Athlon X2 @ 2.9ghz.

Mijn vorige systeem was gecrasht door de voeding dus ging ik op zoek naar de vervangende onderdelen. Ik kon gratis een AM2 mobo krijgen dus die heb ik aangenomen. Daarbij heb ik deze processor gekocht en de EAH5450 512mb.

Opening
De processor zat in een kleurloze doos met daarin in plastic verpakte CPU. Het plastic doosje zat helemaal los in de doos. Een klodder lijm eronder was veel beter geweest.

Installatie
Cpu erin en klaar.

Temperatuur
Mijn CPU koeler is de Scythe Samurai ZZ.
De 2 cores komen nooit hoger dan 45 graden.
Idle: max 40 graden
Load: max 45 graden
De meningen over een ''goede'' Cpu temperatuur verschillen maar ik vind dit een goede temperatuur.

Prestatie&benchmark
Het is een lekker vlotte cpu. Internetten, officen en niet al te zware beeldbewerking gaat makkelijk. Het is ''klik'' en het is er. Hij is ook goed in multitasken. Ik kan 30 Youtube filmpjes openhebben zonder veel lagg.
Hier is een benchmark van de gratis versie van 3Dmark06. Gamen gaat wat minder maar dat komt door de grafische kaart. Die vormt echt een bottleneck.

Heb je een AM2 mobo en wil je 1 van de snelste processor uit de AM2 serie? Neem dan deze. Goedkoop en snel. Wat wil je nog meer?

• Asus EAH 5450 512mb
  • 2gb intern geheugen
  • 120gb Sata HD
  • Scythe Samurai ZZ
  • 430W CoolerMaster voeding
  • Windows XP

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 5600+ Tray?

Maar dat moet dan gewoon een CPU uit de bulk stock zijn geweest. Gewoonlijk worden de AMD CPU's in een fatsoenlijke doos verkocht waar de CPU stevig in zit. Dus eerder de fout van de plaats waar je hem gekocht hebt denk ik. Kan AMD niks aan doen.
Dit is een tray versie. Die heeft alleen de doos. Maar dit is wel heel letterlijk.
Negatieve eigenschappen: - Verpakking

Laat me niet lachen! De verpakking be´nvloedt de functie van de processor toch niet?
Lach er maar om. Maar het is gewoon slordig. Een klodder seconde lijm is veel beter.

Trouwens. Ooit van verbogen pinnetjes gehoord?

[Reactie gewijzigd door Pesu op 3 oktober 2010 12:44]

Korte maar to the point review.

@Matthew,

"Laat me niet lachen"?
Een processor die rammelend in een doosje zit is toch zeker iets wat je bij negatief mag plaatsen? Is idd slordig. Als ik in de winkel zou staan en zo,n verpakking in handen krijg waarin ik iets los hoor rammelen, zeker met een cpu,dan vraag ik wel ff of dat wel snor zit.
Slechte verpakking geeft altijd een slechte indruk.
Kans dat er iets stuk gegaan is tijdens het transport is dan ook groter.

Misschien was het een OEM-bulk verpakking?

Mijn GPU zat ook los in een kartonnen doos, zonder iets of wat plastic, had ik niet graag aangezien het een gtx480 is, waar je zowiso al diep in de buidel voor getast hebt.
Komt nog eens bij dat wanneer er iets stuk is, je weer op en neer moet naar de winkel.