Apple iPod Touch V4 32GB Zwart Review

nielshhhh 2 oktober 2010, laatste update op 2 oktober 2010, 2.435 views

Apple iPod Touch V4 32GB Zwart

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Display
  • Snelheid in het gebruik
  • Accu

Minpunten

• Camera is niet geweldig
  • WiFi valt soms weg

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik had eerst de iPod touch 1G 16 GB, maar de ruimte was net te klein voor mij, en nu de nieuwste iPod ook de A4 chip heeft, leek het me een mooi moment om over te stappen.
Uiterlijk:
Het design is goed. Het oogt erg slank, en het is mooi en degelijk afgewerkt. De volumeknoppen, en power-knop reageert ook goed, wat niet altijd het geval was bij de 1G, misschien komt dat ook door slijtage.
Scherm:
Het Retina display is een echte verbetering. Nu wordt je niet meer afgeleid door de pixels, in de zin dat dat je op sites als NOS.nl helemaal uitgezoomd, toch de tekst scherm ziet, en niet een regel gekleurde pixels.
Camera:
De camera valt me tegen. De foto's die worden gemaakt zijn minder dan 1MP, en van slechte kwaliteit. De filmpjes in 720p zien er beter uit, dus daarvoor zou ik hem alleen gebruiken. Voor Facetime zit er ook nog een front-camera op, maar aangezien ik geen bekenden ken die ook Face-time hebben, heb ik deze feature niet getest.
Het gebruik:
Door de verbeterde hardware is deze iPod veel sneller geworden, net zoals de iPhone 4. Tweakers.net laadt lekker vlot binnen enkele seconden. Multitastiking werkt ook erg goed. Maar ook al heb je een app niet al geladen, dan nog laadt alles vlot.
Speaker:
De speaker gaat binnenshuis redelijk hard, maar als je buiten komt, is het duidelijk minder hard. De kwaliteit is niet geweldig, maar dat kun je ook niet verwachten van zo een kleine speaker. Het geluid met koptelefoon op is wel gewoon uitstekend.
WiFi:
Als je binnen normaal bereik bent van het accespoint, dan is de verbinding erg goed. Het is WiFi N, maar alleen op 2,4 Ghz, dus echt veel heb je daar niet aan. Ik haal met speedtest een snelheid van 25 Mb/s (De provider levert 100Mb/s). Als ik twee verdiepingen hoger ben valt soms de verbinding weg, dat licht eraan hoe je de iPod vasthoud, merkt ik. Bij de 1G was er nog een speciaal zwart plastic stuk in de behuizing, dat er nu niet meer is, vandaar dat het bereik minder is geworden.
Accu:
Wat ik zo na een week merkt, is dat de accu het erg goed vol houdt. Ik internet veel, YouTube enzo, dan is die gemiddeld na een uur of 8 leeg. Maar als je veel muziek luistert, en minder internet of games speelt, haal je makkelijk 20/30 uur. Het scherm heb ik niet helder staan (25%).

Heb jij ook een Apple iPod Touch V4 32GB Zwart?

Dat wifi soms weg valt ligt gewoon aan jouw netwerk, Ik vind dit dus eigenlijk geen min punt. Je review is wel redelijk
klopt, moet je even je router resetten en dan werkt ie weer, had ik ook bij mijn ipod
Nee, ik bedoelde dat op een grotere afstand van de router, dus op zolder, daar de verbinding gewoon erg slecht is, dat wordt ook zo aangegeven. Als ik op de benedenverdieping waar ook de router staat, werkt het perfect. Resetten hielp bij mij dus ook niet.
Het is dus ook logisch dat wanneer je slecht netwerk hebt, dat je bereik wegvalt :+
Mooie review.
Ik denk dat ik ook maar moet gaan toe geven aan de iPod mania.
Ik twijfel alleen nog tussen de 8 gb en de 32 gb.
Vind het alleen spijtig dat hij pas over 2 weken te krijgen is zover ik weet.
Waar heb jij 'm gehaald.

En zou je kunnen proberen of de ingebouwde speaker ook werkt voor skype?(A)

Ik heb 5 sterren gegeven omdat ik vind dat 1 ster onterecht was,
het is geen perfecte review maar beslist ook geen slecht wat ik alleen een beetje mis is foto's van en/of foto's door
Ik heb deze gehaald bij Xando, in Nijmegen. Bij Dynabyte hebben ze hem ook. Je kunt wel het beste eerst bellen. Ik had hem gereserveerd, en na een paar dagen was die op voorraad.
De speaker werkt daar ook. Het is gewoon zo dat het geluid, óf door de oortjes komt, óf door de speaker.
Ik wilde even snel de review schrijven, omdat er nog helemaal geen aanwezig was, en om jullie een paar ervaringen te laten weten.

@ hostler en Marvintje: Ik raad jullie aan om toch de 32 GB te nemen. Dan heb je echt ruim voldoende. 8GB heb je zo vol met wat muziek en video's. De grootte van filmpjes is rond de 50 MB per minuut.
Voor mij is de nummer 1 reden, toch gewoon een apparaat waar je thuis snel en makkelijk mee kunt internetten, en ook muziek luisteren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geld wel waar vind;) Maar het is maar net hoe iedereen erover denkt.
Dat was precies wat ik moest weten, want als ik dan 20 minuten zou filmen en ik heb 1gb vol dan is dat opeens 1/32 en geen 1/8e dat is een behoorlijk verschil.
Verder bedoelde ik niet de speaker maar de microfoon voor skype:P.
Ik vraag me af of die wel goed werkt daarvoor, dat zou namelijk een hele fijne extra functie zijn. En is dat dunne niet hinderlijk? Ik heb namelijk nogal grote handen dus als het een 'pas op dit breek je zo over gevoel ' geeft dan is het voor mij not don vandaar dat ik nog even moet wachten tot hij in de winkel ligt.
ik heb hem al bij de BCC in de winkel zien liggen. misschien kan je daar even kijken als je hem in het echt wil zien.

mvg Patrick
Ik twijfel ook tussen de 32gb en 8gb. Maar als je veel filmpjes maakt is 8gb zo vol
Hoe groot is zo'n filmpje dan?
En wat is echt de nummer een reden die een aankoop van toch een vrij duur apparaat rechtvaardige?Is het 't echt helemaal waard?
Heb er gisteren ook een aangeschaft en ben echt tevreden met mijn aankoop! ga hier absoluut geen spijt van krijgen terwijl ik tot kort geleden toch echt anti-apple was
welk geheugen moet ik kiezen als ik op mijn ipod 1000 liedjes erop zet en games enz