Specificaties Soort casemod: Bay - Bekijk alle specificaties

Chieftec SST-2131SAS Review

B3U5 5 augustus 2011, laatste update op 5 augustus 2011, 1.145 views

Chieftec SST-2131SAS

Pluspunten

• Goed, degelijk design.
  • Fan makkelijk te vervangen.
  • Hotswap

Minpunten

• Prijs.
  • Standaard lawaaiige fan.
  • De bays komen erg cheap over.
  • Levertijd (ca. een week).
  • bay leds verliezen intensiteit na verloop van tijd.

Kwaliteit Score: 5
Inmiddels heb ik twee van deze jongens en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.

Verpakking
Degelijk en goed verpakt. Valt echt helemaal niets slechts over op te merken. Zelfs goed te scheiden in platic en oud papier. Er worden voldoende schroefjes, 3 sata kabels (ca 65cm) en een kabeltje meegeleverd om error door te kunnen geven (3pin).

Kwaliteit
Degelijk omhulsel, sledes komen lichtelijk gammel over. Deze zijn dan ook vrij dun. Eenmaal bevestigd aan een harde schijf word dit al een stuk robuuster.

Het geheel zit helder en logisch in elkaar. Je kan dubbel 4 pin molex aansluiten. Dit zal ongetwijfeld zijn voor diegenen die er redundant voedingen in hebben zitten. De fan is makkelijk te vervangen en daarbij valt op dat er bij het ontwerp is nagedacht over het geheel. Zo is de 80mm fan aangesloten middels een 3pin molex.

De fan...
Ik moet zeggen, de eerste maakte me echt te veel herrie. Dus voordat ik mijn tweede inbouwde had ik er al een silent fan op gemonteerd. Daarbij viel me op dat er op mijn tweede een andere fan was gemonteerd dan destijds op mijn eerste, die niet 4.8 maar 1.6 watt gebruikt. Wel hetzelfde merk (SUNON). Even voor de duidelijkheid ik heb het over de stock fan die is gemonteerd op de bay. Echter stond op de nieuwe MagLev, hetgeen hoopvol klinkt. Ziet er los van de lettertjes en cijfertjes op het stickertje identiek uit. Ik zal later eens kijken of ik ze aan kan sluiten om verschil te ontdekken.

De prijs
Voor een stukje metaal en weinig logische onderdelen vind ik het toch aan de prijs. Als je niet veel bays nodig hebt dan zou ik toch voor een kant en klare hot swap behuizing gaan. Heb je er meteen een mooie kast bij. Wil je echter maximale flexibiliteit of je Lian Li Armorsuit PC-P50, Antec 900, Cooler Master Centurion 590 of Sharkoon Rebel 9 volhangen? dan is deze uitermate geschikt.

Degelijk apparaatje dat mijn inziens iets goedkoper had mogen zijn. Als je een hotswap bay zoekt, zoek niet verder. Bestel echter wel een stille 80mm fan erbij als je geen serverruimte hebt...

P.S.
Excuses voor de brakke foto's. Mijn camera is stuk en moest me behelpen met mijn telefoon.

Edit, toevoeging:
Na het bijprikken van hdd's viel me op dat de ledjes van de bays na verloop van tijd veel minder fel worden. Iets waar de leds van de enclosure geen last van heeft. Sterker nog, die vind ik persoonlijk vervelend fel, niet iets dat je in je slaapkamer aan wilt hebben 's nachts.

pijl naar links: bay led, langer in gebruik.
pijl naar rechts:bay led, net in gebruik
rondje: bay led, niet in gebruik
pijl omhoog: enclosure led.

Heb jij ook een Chieftec SST-2131SAS?