Harman Kardon HS 200 BQ Review

Fjordclipper 2 oktober 2010, laatste update op 2 oktober 2010, 3.777 views

Harman Kardon HS 200 BQ

Pluspunten

• Prima geluid
  • Keurige afwerking
  • Waar voor je geld

Minpunten

• Hier en daar wat kleine knopjes op de afstandsbediening

Geluidskwaliteit Score: 4
Waarom deze set gekocht?
Deze set heb ik onlangs gekocht ter vervanging van Harman Kardon componenten van 1989. Na veel wikken en wegen werd het weer Harman Kardon. Aangezien films kijken ook mijn hobby is, koos ik voor een Home Cinema set. De HS 200 BQ had ik al even in het vizier en bij Saturn in Groningen zag ik de HS 210 staan, de opvolger van de HS 200 BQ. Het enige dat ik als van belang zijnde verschil kon ontdekken, was de aanwezige ehternet-aansluiting op de HS 210 die dus niet op de HS 200 BQ zit.
~[bIs het het geld waard gebleken?][/b]
Als je veel surft en vergelijkt kom je soms tot verrassende resultaten: de HS 200 stond bij diverse webshops te koop. Ik meen, dat de goedkoopste hem voor 599,- aanbood. Echter in Rotterdam bij Correct trof ik de set aan voor een knalprijs van..... 399. En voor 10,- werd 'ie ook nog thuisbezorgd. Dat maakte de aankoop al de moeite waard.
Hoe kwam de set thuis? Was de verpakking in orde?
Enfin, de set besteld en na 1,5 dag stond het pakket thuis. Keurig verpakt in een naar mijn idee giga-doos.
Het un-boxen was al een pleziertje op zich. ;) Alles zat zo netjes verpakt en ik dacht dat er geen zuilen bij zouden zitten, maar die waren toch meegeleverd. Het thuisfront was ook razend enthousiast en had bijna geen geduld om het e.e.a. te kunnen horen. Nadat ik allereerst de handleiding ging lezen, kon ik de set aansluiten en instellen.

Punt voor punt uitgewerkt:
Algemene beoordeling
De set biedt veel waar voor zijn geld, is netjes afgewerkt en oogt strak. Een fraaie set.
Featureset
Er zijn veel mogelijkheden, zoals diverse beeld- en geluidsformaten die kunnen worden afgespeeld. De afstandsbediening ligt lekker in de hand. (zie ook minpunten)
Beeldkwaliteit
Hier is naar mijn idee niets op aan te merken. Prima HD-beeld.
Geluidskwaliteit
Hier net een sterretje minder. Ik was een set van rond de 2500,- gewend, maar dit komt desondanks een heel eind in de richting. Daarom toch 4 sterren.
Gebruiksgemak
Aanzetten en simpelweg de gewenste ingang kiezen, bijvoorbeeld radio of USB. Erg gemakkelijk allemaal.
Design
Lekkere strakke vormgeving zonder poespas. Alles in 1 apparaat.
Bouwkwaliteit en afwerking
De set is zeer netjes afgewerkt. Allemaal afgeronde hoeken en nergens scherpe delen. Ook de zuilen met luidsprekers en de subwoofer zijn keurig afgewerkt. Solide.
Op dit moment (begin oktober 2010) staat de set te koop voor net geen 600 Euro. De prijs/kwaliteit-verhouding vind ik zeer goed. Ook als je dat geld er voor betaalt. Ik heb hem voor veel minder kunnen kopen, waardoor dat voor mij nog meer geldt.

Samenvattend: een set die zijn geld dubbel en dwars waard is. :*)

Heb jij ook een Harman Kardon HS 200 BQ?

jammer dat je het bijna alleen over de prijs hebt. Als een apparaat gereviewed wordt, dan zou ik ook graag wat willen weten over de specs, opties, getallen e.d.

misschien kun je het nog aanvullen!
Uiteraard zijn er vele specs die vermeld kunnen worden. Het is dan een hele lijst. De belangrijkste staan echter al opgenoemd op het tabblad 'Specs en Afbeeldingen'. Daarom heb ik in 1e instantie afgezien van het nogmaals noemen van die specs.