LaCie Wireless Space 1TB Review

phemelrijk 1 oktober 2010, laatste update op 1 oktober 2010, 1.310 views

LaCie Wireless Space 1TB

Pluspunten

• Mooi simpel design, met leuk modern ledlicht onderop, stil in geluid

Minpunten

• in mijn geval niet aan de praat te krijgen ondanks de simpele installatie.

Ik heb hem vandaag ontvangen om te kijken of mijn huidige router *wrt610n* en losse wd mybook elite te vervangen was voor deze all in one.

Het apparaat ziet er simpel en degelijk uit. Netjes de installatie gevolgd maar krijg helaas geen internet erop draadloos. Hoofdpijn situatie dus Heb al een support ticket lopen bij Lacie.

Opvallendheid is dat de NL'se taal optie Deense tekst geeft en andersom.
Ook is het raar dat mijn Belkin wireless N kaart geen N SSID vind maar alleen maar G SSID. Dit ondanks het feit dat ik allerlei standen op de Lacie heb ingesteld (g bg bgn alleen g alleen N etc.) Andersom, als ik de interne G ontvanger van de laptop gebruik krijg ik wel een lacie N netwerk op de netwerken lijst..heel apart..maar daar kan ik weer niet mee verbinden ongeacht wel of geen beveiliging.

Verbinden lukte mij alleen maar zonder beveiliging via mijn belking N op een G variant?..waarna ik draadloos wel de router in kan om instelligen aan te passen maar dus geen internet kreeg. Alles op automatisch en DHCP ingeschakeld, diverse instellingen geprobeerd.

Ook vond ik opvallend dat op het moment dat ik de beveiling in de Lacie aanzet er in windows 7 alleen naar SSID G met WEP beveiliging komt te staan in de lijst... Ook hier allerlei standen gepoogd zoals WPA1/2 TKIP AES WEP..maar het blijft G WEPHeel apart allemaal.

Daarnaast ook zonder beveiliging geen internet te krijgen. Diverse aansluit volgorden gedaan ,ook dit hielp niet.

De schijf zelf, 1 TB, werd wel gezien en is ook netjes te gebruiken.

Of hier op de windows 7 danwel mijn internet modem gaat iets niet goed of de hardware/software is nog niet goed van deze device.

ik wacht de support even af van Lacie. Vooralsnog zeer ontevreden. Ik heb al best wat routers versleten maar dit nog nooit meegemaakt

Heb jij ook een LaCie Wireless Space 1TB?

Nee, zelfs met behulp van helpdesk lacie niet aan de praat te krijgen, heb hem terug gestuurd :)
Ik heb net hetzelfde apparaat gekocht. Netjes de instructies gevolgd, maar m'n Macbook slaagt er maar niet in om de Wireless Space te herkennen. Heeft u al een oplossing gevonden voor uw probleem?