1 review

LG KC910i Renoir Zwart - Reviews

Specificaties 3" • 240x400 • 70MB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

LG KC910i Renoir Zwart Review

martin149 30 maart 2011, laatste update op 30 maart 2011, 2.078 views

LG KC910i Renoir Zwart

Pluspunten

• Camera
  • GPS
  • Design

Minpunten

• Geen Timer
  • Langzaam laden MP3-Speler
  • Soms slechte weergave Webpagina's
  • Langzame bluetooth naar niet-LG apparaten

-Edit (16/01/11) onderaan: Problemen met de batterij
-Edit (30/03/11) onderaan: Problemen met de batterij - 2

Ik heb deze mobiel op dit moment iets meer dan een jaar, en bevalt me goed.

Toen ik een mobiel wilde kopen had ik een D900i, waarvan ik de eeprom had verwijderd, dus ging ik op zoek naar een nieuwe. Deze mobiel was een goede, die ik toen tegenkwam, vanwege de WiFi, GPS en de goede camera. De prijs viel nog mee: ongeveer 250 euro.

Specificaties:
Merk: LG
Type: Renoir
Model: Candybar
Kleur: Black
Netwerk
GSM netwerk: EDGE, GPRS, GSM, HSDPA (3G), UMTS (3G)
Netwerk frequenties: 850, 900, 1800, 1900, 2100
Digitale zoom 16x
Optische zoom Nee
Autofocus Ja
Flitser Ja, Xenon
Video opnemen Ja (640x480)
Tweede (front) camera Ja (640x480)
Messaging
Organizer functies:
  • Alarm
  • Calendar
  • Calculator
  • Document viewer (DOC, XLS, PDF)
  • Notes
  • Face/Smile/Blink detection
  • Handwriting recognition
  • TV-out
Formaat
Gewicht 114 g. (ex. batterij)
Afmetingen (H x B x D) 107.8x55.9x13.9 mm.

Algemene Indruk:

Ik heb een goede algemene indruk over dit apparaat, vooral vanwege de vele functies, maar ook gewoon omdat het een super telefoon is. op enkele minpunten na is het een aanrader.

Verpakking
De verpakking is prima, duidelijk en bevat alles om de mobiel in gebruik te nemen, de verpakking is zelfs helemaal mooi gemaakt zowel van buiten en binnen. verpakking bevat:
  • Mobiel
  • Oplader
  • Headset (kan in 2 delen en is in-ear)
  • Screen protector
  • Stylus
  • Benutzershandbuch :) (Komt omdat Redcoon mij een Duitse heeft gestuurd, Nederlandse hier.
  • CD met pc studio en drivers
  • Usb kabel
  • 8 GB Micro sd +adapter (Géén Doosje)

Design
Hierover heb ik niks te klagen, de mobiel ziet er prachtig uit en krast niet snel, ik heb hem nu een jaar en hij bevat nauwelijks krassen. Een klein minpuntje is het zeer smalle gleufje tussen de rand en de voorkant, waar veel vuil in gaat zitten. Dat vuil haal ik er uit door er af en toe een papiertje door heen te halen. hetzelfde geldt voor de speaker.alle knopjes drukken goed.
Nog een klein verbeterpunt zou zijn om de lens, zoals het bij de niet-I versie kan, te sluiten, omdat deze vlekken krijgt.

Snelheid/Prestaties
Verbindingen:
Ook dit is een goed punt, omdat het gewoon snel is:
USB: max 4,0MB/s, meestal 3.5. (gelimiteerd door geheugenkaartje)
WiFi: ik kan bestanden downloaden op maximun van ons internet (4mbs)
Bluetooth: Hier kan ik wel over klagen, want verzenden naar een lg apparaat gaat zeer snel, maar de rest van de apparaten gaan zeer traag (~50kb/s)

Processor:
"Qualcomm processor clocked at 280 MHz"Bron
Best redelijk snel, maar sommige processen gaan gewoon niet samen zoals:
PDF + MP3-Speler
Camera + MP3-Speler
Afbeeldingen bewerken + MP3-Speler

Het decoderen van video gaat prima. Het afspelen van 700mb divx/xvid films gaat prima, evenals tv series. Soms met terugblikken is het beeld van de video ruistg, waardoor de bitrate te hoog wordt en de video achter gaat lopen op de audio, wat vanzelf weer terug gaat ;) .
Ook is het mogelijk om een videokabel te gebruiken, wat zeer goet bevalt, omdat het redelijk hoge kwaliteit geeft. Ik gebruik deze:
http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_34010_1.jpg Klik op de afbeelding

Camera
Zoals mooi beloofd zit er een 8 MegaPixel camera in, die ook best wel goed is.
  • Je hebt een mooie xenon flitser, en zo'n leuk autofocus lampje om mensen in de ogen te schijnen.
  • Koto's maken met de frontcamera is ook mogelijk, wat ik nog nooit ergens had gezien.
  • Foto's bewerken, formaat wijzigen(grootte, niet indeling), en gewoon heel veel functies om te bewerken.
  • Op een plek drukken op het scherm om daar op te focussen.
  • Macro opname.
  • Geo-Tagging
Enkele foto's gemaakt hiermee klik voor grote:
(^Met flits^)

Video's:
Video's opnemen tot 640x480 @ 30 fps
Of 320x240 @ 120 fps
Klik voor voorbeeld(Gezipt)
Kwaliteit is niet zeer goed...
ook video's opnemen kan met frontcamera.

Accuduur:
Met een accu doe je als je je mobiel veel gebruikt en muziek luistert ongeveer 2 dagen, met weinig ongeveer 5 dagen
Bijvoorbeeld FM-radio gebruikt veel: Je kan ongeveer 4 uur luisteren op speaker en dan is de mobiel leeg.
Als de batterij bijna leeg is kan je nog wel alles doen wat zeer prettig is vergeleken met de samsung D900i.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Veel over te zeggen want de mobiel blijft regelmatig hangen, dan moet je gewoon de batterij er even uit halen en er weer in doen en dan doet ie het weer.
Tijdens het browsen wil de mobiel wel eens plotseling opnieuw opstarten, wat erg vervelend is.
Qua bouw is de mobiel wel goed, ik heb nog nooit iets kapot gehad.

Webbrowsing
Webbrowsen op de mobiel gaat makkelijk als je op mobiele sites blijft, anders krijg je vreemde indelingen en zeer traag ladende pagina's, dingen als ajax/jquery werken niet.
Youtube video's kun je bekijken en googlen en dergelijke. Bestanden downloaden gaat ook goed, als je het download venster maar open laat staan en niks anders gaat doen:
Na een bepaalde tijd wordt de verbinding met Wi-Fi verbroken en stopt de download. Ook moet je heel vaak weer opnieuw verbinden met een netwerk daardoor, wat erg vervelend kan zijn.

GPS
In tegenstelling tot wat overal staat heeft de mobiel ook Stand-Alone GPS:
Menu > instellingen > Verbindingen > Soort GPS

Google maps, wat is voorgeinstalleerd, heeft internet nodig dus heb ik gezocht naar iets gratis, met offline maps:
Zet de maps in Games & Applications op je geheugenkaart want dan wordt je mobiel niet zo sloom met het laden van bestanden ;)

Bellen en SMS
Prima, bellen gaat goed. Ik heb altijd bereik, ook op pleken waar de meeste anderen al geen bereik hebben
Smsen ik ook zeer goed, typen qwerty toetsenbord (virtueel) of handschriftherkenning werken goed. Woordenboek bevat veel voorden en ook namen!

MP3-Speler
Traag, eerst een tijdje voor de muziek ingeladen is (afhankelijk van aantal tracks met id3 tags. Wel een mooie omgeving met zelfs een zoekfunctie. MP3 kan met vanalles gelijk aan staan behalve met wat andere uitgebreide dingen zoals eerder genoemd. Er is ook een functie Dolby Mobile die het geluid uit de speaker veel beter maakt maar bij het gebruiken van een headset of versterker kun je het beter uitzetten omdat het dan nergens naar klinkt

Overige Functies
De mobiel bevat ook veel functies die me niet interesseren zoals een kalender en alarm. een functie die er vreemd genoeg niet op zit is de timer/kookwekker die ik wel af en toe nodig heb :S .

Edit (16/01/11) Problemen met Batterij
De mobiel werkt op moment van schrijven niet meer naar behoren. enkele dage geleden begon de mobiel spontaan af te sluiten wanneer ik de MP3-Spele aan had op de speaker en een paar andere batterij intensieve applicaties. Als ik de mobiel dan weer opstart is de batterij gewoon vol, volgens de indicator. Op internet heb ik veel dezelfde problemen gevonden. Ik ben nu aan het proberen de batterij te recalibreren met instructies voor de HTC desire die ik vond, omdat er niks voor de Renoir is.
(http://myhtcdesire.com/tu...life-calibration-tutorial)
als dat niet helpt ga ik denk ik een nieuwe batterij kopen of eens bij de support aankloppen.

Edit (16/01/11) Problemen met Batterij2
Ik heb op dit moment de mobiel weer prima aan het werk, want de batterij was gewoon kapot. Ik heb een nieuwe gekocht voor ¤1,65($2,21) }> van http://cgi.ebay.com/New-B...ories&hash=item4aa64e8a90.
Dat is niet de originele, maar wel een aanrader, ook als je er 2 wilt;)

Heb jij ook een LG KC910i Renoir Zwart?

Mooie 2thepoint review.
Bedankt voor de linktip naar de offline maps,en uhm kookwekker..kalender..alarm...?,dat is wel oldschool zeg...,doorsparen joh dan heb je een telefoon met diehards functies. :)
Ja ik weet het, maar van die simpele functies, maar ze zitten er allemaal in behalve die, wat ik toch wel erg vreemd vindt. Ik heb ook een Somy-Erricson j220i waar dat in zit ;) .
Prima review! Heb een paar dingen opgemerkt die ik niet direct kon vinden bij wat geavanceerdere google-hocuspocus, netjes! :)
Leuke review, alles wordt vertelt en erg duidelijk met mooi en duidelijke uitleg + bewijs. Foto's end. Trouwens, zeker op het moment van schrijven was je bezig met scheikunde leren zie ik. Grappig dat ik dat nog kan herkennen. Maaruhm, TOP en maak vaker van dit soort reviews.
bedankt voor de tip over de batterij. Ik had al op verschillende plekken dezelfde klacht gelezen, maar deze oplossing was nog niet voorbij gekomen. En... het werkt! Ik kan mijn telefoon weer gebruiken.