Asus WL-500g Premium Review

rkloostNewbie 11 juli 2006, 478 views

Asus WL-500g Premium

Pluspunten

• Firmware update ging probleemloos. Duurde 12 minuten maar gaf geen problemen.
  • Automatische setup-wizard bij eerste keer inloggen op de router.

Minpunten

• Configuratie van WIFI encryptie is niet goed mogelijk.
  • Aansluiting adapter naar router is gammel, waardoor spontane powercyles optreden bij verplaatsen of draaien van de router.

Beheerbaarheid Score: 2
Zaterdag 8/7/2006 De WL-500g Premium aangeschaft.
De router netjes aangesloten en geconfigureerd. Direct een
Toshiba 160 GB USB2 externe schijf aan de router gekoppeld.
Vervolgens gecontroleerd of e.e.a. werkte
NTFS probleem met sharing: Firmware 1.9.6.9 geinstalleerd.
NTFS probleem leek onder controle.

Geprobeerd WPA-PSK TKIP aktief te krijgen... Niet gelukt.
Wilde alleem maar WPA2 AES...
WEP 64/128 ging wel goed maar is kraakbaar.

Dinsdag 11/7/2006 bij het draaien/opzijzetten van de router spontane reboot:
Na enig zoeken bleek de stroom aansluiting adapter op router e.e.a. te veroorzaken.

Ik was van plan de router te gaan voorzien van alternatieve firmware,
maar ik ben van dat plan afgestapt toen de problemen met de stroomvoorziening optraden.

Vergeleken met de Linksys WRT54GL is de configuratie van de ASUS
WL-500g Premium onoverzichtelijk en niet intuitief.

Heb jij ook een Asus WL-500g Premium?

Het lijkt me dat jouw beoordeling gebasseerd is op ervaring met een defect exemplaar en daarom niet geheel representatief voor het produkt, ik neem tenminste aan dat niet ieder exemplaar problemen met de 'stroom aansluiting adapter' heeft....
Ik heb twee van deze routers gehad en ook niets anders dan ellende. Daarna een accesspoint van Asus gekregen omdat ik niet eens een router nodig had en die kon nog geen afstand van 4 meter overbruggen zonder dat er ook maar iets tussen stond. Ik koop er (ook) nooit meer één.

Raar, want over de moederborden van Asus ben ik heel tevreden.