Specificaties 3" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG GW620 Zwart Review

Pesu 10 november 2010, 1.765 views

LG GW620 Zwart

Pluspunten

• Goede prijs
  • Stevig
  • Snel

Minpunten

• Micro SD Card
  • OS

Hallo medetweakers.

Dit is mijn review over de LG GW620

Ik deed het al een tijd met de Sony EricssonW595, maar langzamer hand werd internetten belangrijker voor mij dus wilde ik graag een Smartphone. LG heeft bij mij niet zulke goede herinneringen dus ik dacht dat ik een risico nam maar gelukkig is dat niet tot zijn recht gekomen.

Opening
De telefoon zat in een stevige doos die ook ''goed'' groot is. Toen ik hem openmaakte zat de telefoon in een plastic houder. Hij zat stevig omdat de witte deksel er tegen aan drukte dus hij kon nergens naar toe.
Wat er in de doos zat:
LG GW620
8gb SD card
USB computer/oplaadkabel
In ear oordopjes
USB oplader

Ergonomie&Design
Hij ligt lekker in de hand. De achterkant is een beetje stroef, dat is heel fijn en nuttig omdat hij dan in je hand blijft en niet wegglijd.
Het is in mijn mening een mooie telefoon. De bovenkant van de voorkant is van geborsteld kunstof. De onderkant van de voorkant is glimmend kunststof. De centrale niet-aanraak knop oogt als gepatineerd metaal.
Ik weet niet uit welk materiaal de achterkant bestaat. Die is wat stroefer en dof.

Knoppen
Hij heeft in totaal 8 knoppen (touchscreen niet meegerekend)
Knop 1: Aanraak gevoelige home knop
Knop 2: Niet aanraak gevoelige centrale knop (functie verschilt per taak)
Knop 3: Aanraak gevoelige back knop
Knop 4: Niet aanraak gevoelige camera snelknop
Knop 5: Niet aanraak gevoelige musicplayer snelknop
Knop 6: Niet aanraak gevoelige uit/lock knop
Knop 7/8 : Niet aanraak gevoelige omhoog/ omlaag knop

Features
Hij heeft gewoon alle features van een smartpone.
Mediaplayer, 5mp camera met flits, bellen/smsen, internetten ed.
Hij draait ook op Android 1.5 dus hij kan gewoon hetzelfde als een andere phone. Meer daarover bij OS.

OperatingSystem
Hij draait op Android 1.5. Ik vind het goed genoeg, want ik heb ook geen andere android os's meegemaakt( 1.6,2.1 ed). Dus ik ken de voordelen tov 1.5 niet.
De dingen die in de android store staan werken allemaal. Ik maak ook al gebruik van NU.nl, het weer en veel games voor tijdens de saaie lessen.
Of de OS nog geupdate wordt is afhankelijk van de omzet die gemaakt wordt met deze telefoon. LG zegt dat het een kostbaar proces is om een update uit te voeren. Daarom willen ze genoeg omzet maken voordat ze er aan beginnen. Ik heb de hoop er wel in aangezien ik deze telefoon vaker zie verschijnen en ook meer icm abbo's.

Stevigheid
Het is een stevige telefoon. Het slide systeem is erg stevig en heeft geen speling. De knoppen hebben ook geen speling. Hij is mooi afgewerkt evenals de binnenkant(zover ik kan zien als ik de batterij erin doe).

Touchscreen en Qwerty tobo
Het touchscreen is resistive. Dat betekent dat het overal op reageert in tegenstelling van een capacitive touchscreen waar de iphone vooral van bekend is. Die reageert alleen op de huid. Het touchscreen is gevoelig genoeg en je hoeft niet te drukken. Het gewicht van je vinger is genoeg.
Het toetsenbord is uitermate fijn. Ik heb volgens mij redelijk grote handen(ik ben 1.85m lang) maar het toetsenbord is groot genoeg. De verlichting vind ik ook heel mooi. Als je de telefoon scheef houdt zie je een mooie gloed onder het toetsenbord.

Batterij
De batterij heeft 1500mAH. Wij zijn hier bij natuurkunde nog niet diep op in gegaan dus wat dit precies moet voorstellen weet ik niet. Op internet zie ik dat dit boven het gemiddelde is en het dus langer volhoudt. Ik vind ook dat die het lang volhoudt. Omdat tot en met vandaag mijn pc kapot was heb ik hem als een computer gebruikt en dat hield 3/4 dag vol. Als ik hem normaal gebruik kan ik er 1 a 2 dagen mee. Als ik hem alleen om mee te bellen gebruik zit ik al rond de 4 dagen.

Nadelen op een rijtje
Soms wordt de micro sd card niet meer herkent. dat duurt maar 1 seconde maar het hoort gewoon niet.
Sommige games zijn te zwaar. (mario bros en dat soort spellen)
(Nog) geen Ping. Veel vrienden/vriendinnen Pingen en ik kan dus niet meedoen. Er zou uiteindelijk een Ping ondersteuning komen maar dat kan nog wel even duren.

Slot
Het is een goede phone voor een goede prijs. Ik ben er zeer tevreden mee en ik hoop dat ik hier nog lang mee kan doorgaan. Een vriend van mij wilde ook een smartphone halen en nu hij die van mij heeft gezien wil hij hem ook.
Als je op zoek bent naar een goede telefoon voor een goede prijs is dit hem.

Als je nog vragen hebt kan je altijd mailen/dm'en.

Heb jij ook een LG GW620 Zwart?

Reviews door de redactie

Je kan er Froyo op zetten als je wilt, ik heb het wel verder niet helemaal bekeken, maar het is een cyanogenmod port:
Wat is froyo precies?
De allerlaatste versie van android; 2.2(de codenamen zijn toetjes gesorteerd op het alfabet; 1.5 is Cupcake, 1.6 is Donut; 2.0/2.1 is Eclair en 2.2 is Froyo/Frozen Yoghurt). Het kan natuurlijk zijn dat dit niet prettig loopt, maar het loopt al redelijk aardig op mijn G1, en het zou sneller moeten draaien op de GW620, maar als nog niet heel snel. Je kan dan wel meer applicaties draaien en ze verplaatsen naar de SD-kaart.

[Reactie gewijzigd door Decimae op 10 november 2010 20:25]

Maar dat moet het toestel toch ondersteunen?
De fabrikant kan inderdaad een officiele update uitbrengen, maar er zijn veel developers die het leuk vinden om versies van android uit te brengen voor toestellen die het niet ondersteunen. Deze ROM's, zoals versies van het operating system van een telefoon heten, zijn dus gemaakt door iemand anders maar ze zijn meestal sneller etcetera. Er is dan wel een kans dat je je garantie verliest en dat je je telefoon stuk maakt, maar dat ligt aan het niet volledig opvolgen van de instructies of apparatuur die stuk gaat/niet ervoor bedoeld is.
Dat is mij niet de moeite waard
Bedankt voor je herinnering aan deze review! Is heel erg handig om bij mijn overwegingen te hebben :)
Het mooie aan deze telefoon vind ik de prijs en het toetsenbord (ben er te erg aan gewend geraakt door mijn Touch Pro) Alleen zit ik nog een beetje met het resistive touchscreen en de rekenkracht van deze telefoon. Maar des te handiger is daardoor een review bij deze telefoon :)
(Er zitten overigens nog wel een aantal typ- en spelfoutjes in je review, misschien nog even naar kijken?)
De rekenkracht is miss wat lager ja. Is ook te merke bij sommige games.
Kzal eens kijken naar de foutjes. Kwas er lang mee bezig en na een tijdje duurde me het te lang en ging ik haasten.
Familielid van mij heeft er ook een, maar vind dat resistieve touchscreen erg rot werken, mijn Desire met capacitive werkt net even een stukje beter. Dat laagje dat je voelt is vrij vervelend.
Ik vind dat reuze meevallen. Eigenlijk merk ik het niet eens. En een Desire vergelijken met deze telefoon is natuurlijk oneerlijk. Ik vind dit toch wel een van de betere resitieve schermen.
Zeker oneerlijk, maar geeft wel het verschil aan.
Je kunt PingChat installeren, als je vrienden datzelfde programma ook installeren kun je gewoon gratis berichtjes naar elkaar sturen.

Ook zouden je vrienden eventueel Google Talk kunnen installeren, zelfde princiepe!
welcome to android apps;)!
Ja daar heb je gelijk in maarja dat wordt een groot gedoe en niet iedereen heeft ddaar zin in. En dan moeten de vrienden van mijn vrienden dat ook doen en die van hun ook weer. En switchen tussen apps is niet handig en al helemaal niet tijdens de les.
Bedankt voor de review.
Voor mij zijn twee pluspunten de grote batterij (hebben andere Android LG's ook wel) en het fysiek tobo. Verder is het fijn als het toestel gewoon werkt.

Ik ga deze toch overwegen (zolang hij nog te koop is, gezien de batterijduur staat bij mij LG (deze, en de Optimus One) bovenaan, gevolgd door de HTC Wildfire en SE Xperia X10 mini Pro.

Decimae, bedankt voor de link voor Froyo. Gezien de voordelen van 2.2 t.o.v. oudere versies lijkt het me zeker zinvol, al lijkt het me fijn om bij problemen ook weer terug te kunnen naar de originele rom van LG. Android 2.3 heeft ook weer verbeteringen, maar het lijkt mij dat die verhoudingsgewijs miniem zijn t.o.v. een update van 1.5 naar 2.2
De batterij duur is naar mijn mening lang. Veel smartphones houden net een dag vol. Als je de telefoon in deze tijd koopt moet je er rekening mee houden dat de battterij duur wat kkorter is. Dat komt door de kou.