ViewSonic VX2025wm Zwart Review

devilkin 10 juli 2006, laatste update op 14 juli 2006, 330 views

ViewSonic VX2025wm Zwart

Pluspunten

• Prachtige kleuren
  • Geen ghosting gezien
  • Hoge native resolutie (1680x1050)
  • DVI en VGA kabels meegeleverd
  • Geen dode (sub)pixels
  • Goede kijkhoek
  • Mooi design

Minpunten

• Speakers zijn nuttelloos
  • OSD is nogal karig
  • Scaled alles naar native resolutie

Na wat zoekwerk voor m'n eerste LCD (ik wou iets dat degelijk was) kwam ik uit op deze monitor. Op het HardForum vond ik een lange thread met alle voor en nadelen van dit scherm. Na lang twijfelen (het is tenslotte geen goedkoop scherm) heb ik toch de knoop doorgehakt, en daar heb ik geen spijt van.

Vorig scherm
Gezien ik geen desktop-pc had, heb ik enkel laptop-lcd's om mee te vergelijken. Deze zijn niet te vergelijken met deze LCD - de LCD op de Dell D610 heeft last van enorme backlight bleeding, kleuren zijn niet dat, enz enz.

Wat krijg je
In de doos zit er (natuurlijk) de monitor, goed ingepakt. Een DVI en VGA kabel is meegeleverd, alsook een audiokabel voor de geintegreerde speakers. Deze laatste zijn niet echt goed (eerder laptop-kwaliteit speakers), dus de echte gebruiker zal wel een ander setje aansluiten.

Voort zit er ook nog een cdrom bijgeleverd met handleiding en drivers voor Windows/Mac.

Kleuren
De kleuren zijn prachtig - zeer natuurgetrouw.

Ghosting
Na wat spelen van Guildwars kan ik niet zeggen dat het me opgevallen is dat er ghosting optreed. Voor mij voldoet dit scherm ruim qua snelheid.

Contrast en helderheid
Eenmaal het scherm opgesteld vond ik het iets te helder naar m'n zin. Via het OSD is aanpassen vlug gebeurd, en staat het nu op acceptabelere waarden.

Kijkhoek
Goede kijkhoek, zoals gebruikelijk bij een MVA panel

Stevigheid en bouwkwaliteit
Het scherm zit stevig in elkaar, geeft een afgelikte en afgewerkte indruk. De voet is solide, het scherm zal niett omvallen :)

Final thoughts
Een geweldig scherm, jammergenoeg ook met een stevig prijskaartje. Langs de andere kant zijn er schermen die slechter zijn en meer kosten - dus het is maar hoe je het bekijkt.

Heb jij ook een ViewSonic VX2025wm Zwart?

[Mierenneuk modus]
Grote native resolutie (1680x1050)
Het is HOGE resolutie, niet grote :)
[/Mierenneuk modus]